Hoe foto's niet van website te copiëren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fleur77

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2001
Beste medeforumleden,

Je maakt een website met behulp van Frontpage 2000.

Je voegt er een paar foto's uit privé-bezit in, die je
weliswaar wilt tonen, maar waarvan je niet wilt dat anderen die gaan copiëren en verspreiden.

Is dat met Frontpage 2000 te regelen of op een andere manier technisch te voorkomen?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord,

Fleur77.

Er is zoiets als een beveiliging die, als je rechtsklikt op het plaatje, een melding geeft (kun je dan zelf invoeren) maar aangezien je met windows XP alleen maar over het plaatje heen hoeft te gaan dan krijg je al van die icoontjes waarbij ook OPSLAAN tussen zit, dus ik zou het voor de rest niet weten

ps: vraag me niet naar die code, want ik ben geen genie in HTML :confused:

De enige manier waarop mensen niet je foto's kunnen opslaan is ze niet op je website plaatsen.

Er zijn tal van mogelijkheden om toch de foto op te kunnen slaan

Zelf had ik op onze oude site ook foto's staan. Deze had ik midden in de foto een tekst in gezet. Oké, dat is niet mooi, maar kopieren werd er niet aantrekkelijk op.
Toch is ook niet niet voor 100% veilig. Wil je echt niet dat iemand die foto's pakt, dan lijkt de tip van M@rio de beste.

Succes.

Knip je foto in bv 25 stukken (5x5) en plaats je zo dat ze weer één afbeelding geven op een pagina.

Moeten wel hele spannende foto's zijn wil iemand de moeite nemen er weer één foto van te maken.

Dan druk je even de Print Screen-toets, je knipt de hele afbeelding eruit en klaar. m@rio heeft gelijk, het valt altijd te omzeilen.

Geplaatst door Tha Devil
Er is zoiets als een beveiliging die, als je rechtsklikt op het plaatje, een melding geeft (kun je dan zelf invoeren) maar aangezien je met windows XP alleen maar over het plaatje heen hoeft te gaan dan krijg je al van die icoontjes waarbij ook OPSLAAN tussen zit, dus ik zou het voor de rest niet weten

ps: vraag me niet naar die code, want ik ben geen genie in HTML :confused:

Beste Devil,

Begrijp niet wat je bedoelt, wat bedoel je met
beveiliging invoeren?

Heb overigens Windows 98.

Fleur77.

Geplaatst door Rob Valkenburg
Wil je echt niet dat iemand die foto's pakt, dan lijkt de tip van M@rio de beste.

Succes.

Toch is dat wel vreemd, want als je bijvoorbeeld
fotosites bezoekt waar je foto's uit bestanden tegen betaling kunt copiëren, dan lukt het met geen
mogelijkheid om die foto's zonder die betaling
van de sites te copiëren.

Er moet dus een beveiligingssysteem bestaan.

Overigens gaat het niet om professioneel pikante
foto's, wel om portretfoto's, waarvan je je slechts
afvraagt wat er mee zou kunnen gebeuren indien
iemand er mee zou gaan leuren. Het gaat niet
om mijzelf, doch om het idee dat er dan misbruik
van zou kunnen worden gemaakt. Slechts een idee.

De gedachtengang van sommigen kan ik overigens
wel begrijpen, indien je bovenstaande niet wilt, dan moet je niet zeuren en ze gewoon niet plaatsen.

Nu ja, Internet is openbaar en meestal voor iedereen, en toch doet men veel moeite om zich te beveiligen, tegen hackers, tegen virussen etc., je hoeft het zo gek niet te bedenken en het is wel ergens tegen, dus waarom dan ook niet tegen (eventueel) geleur met personenfoto's?

Fleur77.

Steve, je hebt helemaal gelijk... niet aangedacht, en gebruik het zelf n.b. ook regelematig...
redface.gif

Fleur77, Ook van zulke schijnbaar beveiligde site lukt het om een copy van de foto te maken, je moet alleen weten hoe.

Geplaatst door Withaar

Fleur77, Ook van zulke schijnbaar beveiligde site lukt het om een copy van de foto te maken, je moet alleen weten hoe.

Ja ja, begrijp het, jullie zijn kennelijk van alle
markten thuis, terwijl ik nog lichtjaren achterloop.

Moet ik het nu maar opgeven met mijn vraag?

Fleur77.

Heb je misschien een voorbeeld van een dergelijke site? Dan gaan we 'ns een kaaikje nemen :)

Beste Fleur,

Het klinkt een beetje hard, maar geef het gewoon op.
foto's zijn niet te beveiligen tegen kopieëren.

Je kan het hooguit lastiger maken, maar meer ook niet.

t.

hoi allemaal,
na het lezen van alle antwoorden moet mij toch iets van het hart.. Het enige wat Fleur vraagt is of er een manier bestaat tegen het kopieëren van foto's op haar website, maw, ze wil ze beveiligen. Iedereen verteld haar dat alles te omzeilen is en dat er altijd gekken zijn die het toch wel weten te pakken. Op internet is dat zo ja.. maar dan nog heeft zij geen antwoord op haar vraag, nl, hoe kan je beveiliging aan brengen. Helemaal geen beveiliging is altijd nog minder dan wél een beveiliging. En het is toch niet aan ons om haar dat te onthouden? Laat iemand zelf kunnen kiezen of het dat waard is of niet.
Helaas weet ik niet het antwoord op haar vraag, maar eerlijk gezegd vind ik het wel een goeie, je kan het de mensen in iedergeval lastiger maken.

Mvrgroeten,
Jane

Hallo Fleur,
Dat alles te kraken is, is nog al duidelijk. Maar de gemiddelde gebruiker weet niet hoe. Als je onderstaand javascriptje plakt en knipt aan het begin van je fotopagina dan maak je het in ieder geval de gemiddelde gebruiker moeilijker:
<SCRIPT language=JavaScript>
<!--
function click() {
if (event.button==2) {
alert(' sorry the right button has been blocked !');
}
}
document.onmousedown=click
// -->
</SCRIPT>
unquote

Geplaatst door sebas
Hier is er nog 1 voor ie5+:

<META HTTP-EQUIV="imagetoolbar" CONTENT="no">

unquote

niet IE5, maar IE6 gebruikte als eerste de toolbar.

maar nogmaals: "het kan niet".

t.

Fleur77, hetgene dat je bedoeld met die betaalsites waar je de foto's ogenschijnlijk niet kan kopieren is omdat de meeste hun foto's dan op een server staan hebben en pas na de betaling acces geven tot die foto.
Maar een server adres kan ook worden achterhaald!

In werkelijkheid kunnen alle foto's worden gekopieerd!
Je kunt het doen zoals iemand zei:
1) in 20 stukken snijden
2) rechtsklikken uitschakelen
3) beetje meer verbergen waar ze staan(via frames ed.)
4) uw naam op de foto's plaatsen(vind ik het meest effectieve!)

Geplaatst door fleur77
Beste medeforumleden,

Je voegt er een paar foto's uit privé-bezit in, die je
weliswaar wilt tonen, maar waarvan je niet wilt dat anderen die gaan copiëren en verspreiden.
Fleur77.
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript1.1">

function right(e) {
if (navigator.appName == 'Netscape' &&
(e.which == 3 || e.which == 2))
return false;
else if (navigator.appName == 'Microsoft Internet Explorer' &&
(event.button == 2 || event.button == 3)) {
alert("Waarom zou je MIJN foto willen downloaden ? Neem liever contact op met jantje@mail.nl");
return false;
}
return true;
}
document.onmousedown=right;
document.onmouseup=right;
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
if (document.layers) window.captureEvents(Event.MOUSEUP);
window.onmousedown=right;
window.onmouseup=right;
// End -->
</script>
<<Las dit nog bij op het net. Misschien heb je hier iets aan, zelf nog niet uitgeprobeerd, ben nog maar een beginner, alhoewel...>

geen foto's copieren

Deze tekst moet er nog bij, kreeg hem er niet meer op..

Las dit nog bij op het net. Misschien heb je hier iets aan, zelf nog niet uitgeprobeerd, ben nog maar een beginner, alhoewel...>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan