Hoe foto's niet van website te copiëren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op betaalsites geven ze je gewoon een plaatje met een onhandelbaar formaat (zo klein dat je wel kunt zien wát het is, maar de details zijn niet te zien) of met een dik watermerk er in. Als je betaalt kun je het gewenste plaatje van een "beveiligde" ftp of iets dergelijks downloaden, hetzij met een username/password. Ze geven je gewoon niet de eerste keer het echte plaatje.

Dit is eigenlijk de enige manier om je foto's een beetje te beschermen, maar dan kun je ze ook niet weergeven zoals ze zouden moeten zijn, dus misschien is dat geen oplossing voor je. Als je met Javascripts of iets dergelijks je foto's wilt beschermen kun je het beter opgeven, dat bestaat niet. Met de printscreen knop en een beetje editen heb je alsnog het plaatje, de broncode is uit te lezen enz enz. Als iemand het wil hebben krijgt hij / zij het toch wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp heel goed wat je bedoeling is maar net als wat sommige al hebben gemeld, dan kan je beter niet die foto's publiceren. Ik, als liefhebber van mooie foto's (meestal van engelse/schotse landschappen) heb me nooit laten weerhouden door wat voor scriptje dan ook en kan altijd de foto's binnenhalen. Je kan inderdaad beter de plaatjes zo verkleinen dat het helemaal niet interessant is deze te kopieren. Voorbeeld hoe een familie-lid dat heeft gedaan, leuk om te zien maar te klein om er wat mee te kunnen.

Laatst bewerkt:
hoi

heel simpel

<!-- begin van de pagina -->
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> Script voorbeeld </TITLE>
</HEAD>
<BODY>
<SCRIPT language=JavaScript>
<!--Begin
function right(e){
if(navigator.appName=='Netscape'&&
(e.wich==3||e.which==2))
return false;
else if(navigator.appName=='Microsoft Internet Explorer'&&
(event.button==2||event.button==3)) {
alert(" © copyright je naam bijv.!!!");
return false;
}
return true;
}

document.onmousedown=right;
if(document.layers)window.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
window.onmousedown=right;
// End-->
</SCRIPT>
</BODY>
</HTML>

Geplaatst door gezina
Je kan inderdaad beter de plaatjes zo verkleinen dat het helemaal niet interessant is deze te kopieren. Voorbeeld hoe mijn zus dat heeft gedaan, leuk om te zien maar te klein om er wat mee te kunnen.

Die foto's zijn nog aardig te gebruiken, hoor. Ik heb er een willekeurige vanaf geplukt en vergroot naar 600 x 443

Bijlagen

• 3742dde0.jpg
    3742dde0.jpg
    41,9 KB · Weergaven: 46
Kan inderdaad nog wat kleiner (tip voor Fleur77) maar men heeft bewust gekozen voor kwaliteit (moet toch wel goed zichtbaar blijven) en het kan ze niets schelen wat een ander er mee doet, dat kan je nl toch niet tegen houden, als je dat al zou willen. :)

Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Bedankt voor alle antwoorden, inclusief de
scripts. Ik zal het eens uit gaan proberen.

Neem ze in me op en vooral de dynamicdrive.com
site hoop ik nog eens te bestuderen.

Een ervaren pc-gebruiker weet kennelijk beter
hoe een foto wel te nemen, in plaats van hem
goed te beschermen.

Maar goed, het zij zo en internet heeft nu
eenmaal zijn goede en zijn minder goede
kanten. Het is soms of het één of het andere.

Fleur77.

P.S. Mijn laatste reactie heeft wat op zich laten wachten,
doch dat komt omdat ik geen waarschuwingen meer
kreeg dat er nieuwe antwoorden waren.

Dat ondanks het aanvinken van de emailnotificatie.

Waar dat aan ligt, weet ik niet.............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan