Hoe gebruikersscherm uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard123

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2007
Als ik mijn laptop aan zet krijg ik een scherm waarbij ik de gebruiker moet selecteren.
Dit scherm is op zich bruikbaar alser meerdere gebruikers zijn opgezet.

Ik ben echter de enige gebruiker.
Vraag hoe kan ik dit scherm uitschakelen zodat hij direct na opstarten doorgaat naar bureaublad

Start / uitvoeren / control userpasswords2
geavanceerd / nogmaals geavanceerd / Gebruikers / Dubbelklik op de betreffende gebruikersnaam.
Plaats een vinkje bij "Wachtwoord verloopt nooit".
Eventueel naar wens andere vinkjes plaasten.

Terug naar hoofdscherm (Start / uitvoeren / control userpasswords2).
Als je niet een password wilt typen tijdens het opstarten, haal dan het vinkje weg.
Toepassen.

Let op: Windows vraagt nu welke gebruiker er voortaan moet aanmelden met of zonder password!! Controleer of de juiste naam ingevuld staat !

bron: helpmij.nl

Bedankt voor je snelle reactie
Echter kan je volgorde niet exact volgen

direct na
control userpasswords2
Krijg ik schermpje met 2 tabbladen gebruikers en geavanceerd
Als ik geavanceerd kies kan ik niet nogmaals geavanceerd selecteren
Als ik direct bij gebruikers dubbelklik op betreffende usernaam zie ik geen vakje met "Wachtwoord verloopt nooit".

Ter verduideling ik heb windows XP

Start > uitvoeren > control userpasswords2, vinkje weg halen bij "gebruikers moeten een gebruikeresnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken."

Op "Toepassen" klikken en in het schermpje wat dan komt je de naam(wachtwoord) invullen waarmee je automatisch wilt inloggen.

Wat is er mis om in de gebruikersaccounts in het configuratiescherm de niet gebruikte account(s) te disablen of te verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan