hoe geef ik de front usb meer stroom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

puresoul85

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
hey,

ik heb een creative zen microphoto, als ik deze via een front usb aansluit, krijg ik de foutmelding dat deze niet wordt herkend en niet goed zal werken. via een rear usb werkt hij perfect. na wat forums af te zoeken, ben ik te weten gekomen dat sommige front usb te weinig stroom doorgeven naar het device.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik de stroom opdrijven?

alvast bedankt

greetz
joris

In apparaatbeheer, bij die desbetreffende USB poort, let wel, veel front poorten zijn gedeelde poorten.

Een USB header bestaat uit 2 poorten, dus kijk even in de manual van het moederbord, of deze niet is gedeeld met de rear poorten/header.

In apparaatbeheer, bij die desbetreffende USB poort, let wel, veel front poorten zijn gedeelde poorten.

Een USB header bestaat uit 2 poorten, dus kijk even in de manual van het moederbord, of deze niet is gedeeld met de rear poorten/header.

heb de manual van dat mobo niet, het is jammer genoeg een mobo dat uit een medionpc komt, de md8080. een msi mobo, dus niet makkelijk te achterhalen. hoe weet je in het apparaatbeheer welke de front usb zijn en of ze gedeeld zijn. en hoe stel je dan het voltage in?

Je kunt daar zien hoeveel mA er geleverd kan worden, en welk apparaat eraan hangt, ook kun je de foutdetectie disablen.

Maar ik denk dat het een gedeelde poort is, of hij is inwedig niet goed aangesloten.
Bij Medion via het serie nummer al gekeken naar de manual?

Je kunt daar zien hoeveel mA er geleverd kan worden, en welk apparaat eraan hangt, ook kun je de foutdetectie disablen.

Maar ik denk dat het een gedeelde poort is, of hij is inwedig niet goed aangesloten.
Bij Medion via het serie nummer al gekeken naar de manual?

Dat hij slecht aangesloten is, is normaal uitgesloten, want mijn externe hdd werkt perfect op de front usb, maar die voorziet zijn stroom natuurlijk extern. ik zal morgen eens kijken, want ik zit nu thuis en het is de pc van mijn vriendin. Ik zal dan de zen microphoto aansluiten en eens kijken waar hij staat in het apparaatbeheer. Als het een gedeelde poort is, is het dan niet mogelijk om het aantal geleverd mA te wijzigen?

De USB hub kan 500mA leveren, als je de rear niet gebruikt, indien een gedeelde poort, gaat alles naar het aangesloten apparaat.

Dus zul je uit moeten zoeken welke rear poorten gedeeld worden met de front.

De USB hub kan 500mA leveren, als je de rear niet gebruikt, indien een gedeelde poort, gaat alles naar het aangesloten apparaat.

Dus zul je uit moeten zoeken welke rear poorten gedeeld worden met de front.

ik ga het morgen uitzoeken en testen. ik geef je zeker nog feedback. alvast enorm bedankt voor de nuttige informatie!

greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan