Hoe gegevens uit Excel in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jampie

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
Berichten
13
Ik wil graag mbv VBA gegevens uit Excel in Word kopieren. Ben bezig geweest met mailmerge. Werkt in Office2000, geeft echter problemen in Office 2003.
Hoe kun je dit het beste doen?
 
Hier heb je niet perse VBA voor nodig.

Geef de kolommen in Excel een naam.
Selecteer nu de juiste kolommen en rijen die voor de mailing zijn bedoeld. Geef deze selectie ook een naam.

Maak binnen Word een mailing aan in en selecteer voor de variabele velden een kolomnaam uit je Excel-sheet.
Als je daarna op Afdrukvoorbeeld klikt, kun je de volledige mailing zien.
 
plakken speciaal

voeg ofwel een excel tabel in, via knop met groene X in werkbalk van word ==> dubbelklik je komt in excel, er naast klikken is opnieuw Word

Indien de gegevens al bestaan selecteer deze dan ==> kopiëren==> ga naar WOrd

==> bewerken ==> plakken speciaal ==> selecteer al dan niet als koppeling en kies uit de keuzelijst microsoft excel
 
Opgelost

Ik heb het als volgt opgelost.
Een object aangemaakt en vervolgens met Getobject() of Createobject() Excel geopend.
Het zoeken kan dan met .Find (zoekstring)
Kopieren in de velden van Word en vervolgens Excel sluiten.
Werkt prima!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan