Hoe gegevens van oud naar nieuw systeem verhuizen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Berichten
2.782
Ik heb de oude hards schijf van het oude Computer met Duitse Windows en heel veel gegevens (gedownloaded muziek, steam speelstanden, e.z.v.) en wil dat verhuizen naar de nieuwe computer met een Engelse Windows 7. Het nieuwe systeem kent een klein SSD als opstartpartitie en een eerste schijf voor gegevens, en een tweede schijf voor Video bewerking.

Ik kann wel de Mappen Mijn documenten, Mijn muziek, mijn Videos e.z.v. van de SSD naar de gegevens schijf verhuizen, maar dan krijg ik al problemen met de beveiliiging van Windows. Is er enig Idee hoe ik dat wat slimmer kann doen, en niet alles van Hand moet doen?

Is het misschien sneller, om de oude schijf in het nieuwe systeem te booten, en dan alvast handmatig de hele map [gebruiker] naar de gevensschijf te kopieéren en dan later onder het nieuwe Windows op de plek van bestemming te kopieëren?

Ik ben al een weekeinde bezig gewest en het einige, wat ik echt voor elkaar heb gekregen is de boekmarks uit Iron te kopieëren?
 
Vanavond heb ik ownership overgenomen en heel veel mappen kunnen verplaatsen. Het lijkt te werken...
 
Bedankt voor de tip! Ik zal ze vanavond doornemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan