• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe gegevens via webformulier in Excel binnenhalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

WennBee

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2010
Berichten
6
Hallo,

Dagelijks (ook in het weekend) ontvang ik van een aantal werknemers per mail gegevens over de gewerkte uren, aantal kilometers, lokaties, soort opdracht etc. Deze gegevens zet ik weer in een Excel spreadsheet.
Omdat het aantal werknemers gaat toenemen en het overnemen van de gegevens steeds meer tijd kost, zoek ik een manier om dit wat efficienter te laten verlopen.

In Google Documents zag ik de mogelijkheid om via een webformulier dat door de werknemers wordt ingevuld de gegevens automatisch in een Google spreadsheet te krijgen. Helaas zijn de mogelijkheden voor dit formulier (nog) erg beperkt.

Ik vermoed dat iets dergelijks ook wel binnen Office/Excel te doen is, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Kan iemand mij op weg helpen? En als er kennis nodig is van bijvoorbeeld VBA of macro's, weet iemand een online cursus of een site waar dit uitgelegd wordt aan een newbie in deze materie?

Alvast dank!
Wendy
 
Beste Wendy,

Welkom op dit forum!

Een ander idee.
Waarom maak je geen excelbestand dat verplicht wordt om te gebruiken bij het aanleveren van uren?
Die bestanden kun je dan plaatsen in een map met een op voorhand bekende naam (personeelsnummer of zo). Naar dat bestand kun je dan verwijzen. Zodra je een nieuw bestand krijgt, overschrijf je de vorige, je werkt dan je moederbestand bij en je bent klaar.

Groeten,
Richard
 
Laatst bewerkt:
Dank voor het snelle antwoord! Normaal gesproken houd ik wel van simpele oplossingen, maar er zitten hier wat bezwaren aan.
Ik wil om diverse redenen niet iedereen verplichten excel te gaan gebruiken. Bovendien moet ik dan weer diverse handelingen verrichten om van verschillende mensen de mails te openen, het bestand op te slaan etc. Daarnaast ben ik altijd huiverig voor het overschrijven van bestanden.

En het belangrijkste, ik wil 1 'moederbestand' dat de data van alle werknemers bevat en niet per werknemer/freelancer een apart bestand.

groet,
Wendy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan