Hoe geraak ik van die wachtwoorden af

Status
Niet open voor verdere reacties.

koen2601

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 feb 2008
Berichten
3
Goeienavond,

Heb hier een pc binnengekregen van een vriend. Ik start deze op maar deze was beveiligd met een paswoord dus kon ik niet op het bureaublad terecht of dergelijke. Ik start opnieuw op en geraak in de bios maar RARARARA daar zat ook een paswoord op. Nu is men vraag , Hoe instaleer ik opnieuw windows of geraak ik van die vervelende paswoorden vanaf.

Groetjes en hopende op een gunstig antwoord,

Koen
 
pasword in de bios haal je weg door de bios cel baterij even te verwijderen voor 10 a 15 min.
pasword op windows kan je met locksmit unloken of ander paswoord recovery tool.
als je deze niet hebt zal het opnieuw instaleren worden als hij dat pasword niet meer weet.
 
1) windows paswoord als je een nieuw systeem op zet is automatisch weg
2)bios paswwoord zul je een jumper moeten uitpluggen of de batterij een tijdje 10 min uithallen
effe kijken naar moederbord en zo de handleiding downloaden zo weet waar de jumper staat
 
wat het bioswachtwoord betreft: de meest biossen hebben een standaard wchtwoord wat altijd werkt.
daarvoor moet je bios even googlen.
Geen zin in, dan bios resetten met de betreffende jumper, of de batterij er 30sec uit en de polen even kortsluiten.
 
normaal doe ik dat via de veilige modus en dan administrator acount ma op somige pc's staat hier ook een passwoord op en om in veilige modus te geraken moet ge naar mijn weten altijd in uw bios zijn. mischien is er ook een manier waarop dit niet moet
 
normaal doe ik dat via de veilige modus en dan administrator acount ma op somige pc's staat hier ook een passwoord op en om in veilige modus te geraken moet ge naar mijn weten altijd in uw bios zijn. mischien is er ook een manier waarop dit niet moet

huh?
veilige modus en bios hebben in dit verband weinig met elkaar te maken.
 
normaal doe ik dat via de veilige modus en dan administrator acount ma op somige pc's staat hier ook een passwoord op en om in veilige modus te geraken moet ge naar mijn weten altijd in uw bios zijn. mischien is er ook een manier waarop dit niet moet

sla je nu niet alles dooreen
zo help je inderdaad niemand,bij twijfel misschien beter eerst opzoeken ;)
 
Titel van de vraag aangepast.
help please ben teneinde raad zegt niet veel over je vraagstelling.
 
Vind het toch maar rare vraag. Een pc van een vriend krijgen die dan het windowspaswoord en het biospaswoord niet weet? Daar is volgens mij een reukje aan maar als hij het hier niet leert zal hij wel elders de info verkrijgen... :confused:
 
Vind het toch maar rare vraag. Een pc van een vriend krijgen die dan het windowspaswoord en het biospaswoord niet weet? Daar is volgens mij een reukje aan maar als hij het hier niet leert zal hij wel elders de info verkrijgen... :confused:

Helemaal mee eens..Daarom mijn meest makkelijk antwoord hierboven.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan