Hoe geschiedenis autoaanvullen in adresbalk IE8 wissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter lofi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lofi

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2011
het lukt mij niet om de geschiedenis van autoaanvullen in de adresbalk van IE8 te wissen. Via de IE opties lukt het wel de geschiedenis te wissen in de ctrl H , maar dus niet in de url-adresbalk. Je kunt ze wel individueel verwijderen middels kruisje-delete.
Ik kan natuurlijk de optie autoaanvullen uitzetten , dan zie je de geschiedenis ook niet meer. Maar het irriteert mij dat ik ik niet in staat ben op mijn eigen computer gegevens te wissen. Overigens lukt het ook niet met CCleaner.

Hoi,

Met ATF-cleaner lukt dat wel.

Het is een klein programma'tje dat niet resident geladen wordt.
De lijst bevat trouwens ook een 'rubriek' favorieten' en die wordt uitraard niet gewist, want wordt gehaald uit de links die je zelf hebt toegevoegd aan Favorieten ....

Helaas, ik gebruik Windows 7. Op site wordt aangegeven:
Please download ATF Cleaner by Atribune.
This program is for XP and Windows 2000 only

Gezien de volgende opmerking;
Notes for Windows Vista users:

On Windows Vista that "Windows Temp" is disabled, to empty "Windows Temp" ATF-Cleaner must be "Run as an Administrator"
Lijkt me dat dit programma ook in Windows 7 kan werken. (Vista en Windows 7 verschillen daarin niet zoveel)

... klopt.
Alleen het onderdeel 'prefetch' is onder Vista en Win7 'grijs', dus kan niet worden ingeschakeld

Laatst bewerkt door een moderator:
er wordt niet aangegeven dat het onder Vista werkt: er staat : This program is for XP and Windows 2000 only

Dan snap ik niet dat ze aangeven, dat je onder Vista het als Administrator uit moet voeren. Ze plaatsen dit, omdat het programma enkel in Xp en 2000 zou werken?:rolleyes:

er wordt niet aangegeven dat het onder Vista werkt: er staat : This program is for XP and Windows 2000 only

... als je het nou eens gewoon uitprobeert en er op vertrouwt dat de adviezen hier wel eens zouden kunnen kloppen ....
wat denk je daarvan in plaats van je vraag te herhalen ????
Het wérkt gewoon, zéker waarvoor jij het wilt gebruiken: wissen van je geschiedenis.

Laatst bewerkt:
- allereerst ben ik blij dat je een voorstel met mogelijke oplossing hebt gedaan
- op de site die het programma aanbiedt staat de betreffende restrictie: This program is for XP and Windows 2000 only. Het lijkt me dat je dan daar maar eens vanuit moet gaan (zij hebben het programma per slot van rekening gemaakt)
- je geeft zelf aan: "[zouden kunnen kloppen " --> met alle respect , dit kom ik heel veel tegen op internet. Ik houd meer van zekerheid dan van proberen
- ik herhaal mijn vraag niet telkens opnieuw, maar ik heb reactie gegeven op oplossingsvoorstellen. Ik neem aan dat , dit mag ?

Nogmaals, waarom zou het bedrijf de opmerking over Vista dan plaatsen, omdat het alleen voor XP en 200 is? Nee dus, dit werkt gewoon ook op Windows 7. Echter zul je net als met Vista het als Administrator uit moeten voeren.

Alternatief zou je CCleaner kunnen gebruiken.

ik heb aangegeven dat Ccleaner niet werkt --> zie mijn openingsvraag
Waarom een bedrijf opmerkingen plaatst (al dan niet, strijdig of niet) op zijn site weet ik niet, was ook mijn oorpronkelijke vraag niet

ccleaner : is aangevinkt.
Roytimmersmans: ik heb zijn voorstel stap voor stap gedaan--> resultaat niet verwijderd. Dus ik bewijfel of roy eea wel uitgetest heeft. Overigens heb ik via google al verscheidene reacties gelezen waarin aangegeven wordt dat deze procedure bij hen ook niet gewerkt heeft

Ben benieuwd of er nog iemand is die precies weet hoe de vork in de steel zit met dit probleem en een oplossing heeft die de kern raakt .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan