Hoe goed is Windows Firewall

Status
Niet open voor verdere reacties.

Garfield1966

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2007
Hoe goed is eigenlijk de ingebouwde Windows Firewall in Windows XP home? Ik heb het nu draaien in combinatie met NOD 32. Ik heb eerder Norton en MC Afee paketten gehad. Maar die maken de computer er niet sneller op. De NOD lijkt me prima te werken, maar ik heb zo mijn twijfels over de Windows Firewall. Ook in dit forum schakelen velen die uit. Ik heb wel een router maar daar staat de Firewall standaard van uit.

MVG
Gerard

Op zich een goede standaard Firewall die doet wat hij moet doen.
Verder weinig mogelijkheden tot instellen waar sommige wel voorkeur aan geven.
Maar zoals ik al zei, hij doet wat hij moet doen en dat doet hij goed!

p.s Waarom heb je je Firewall in je router uit?

Hoi !

In XP-Home is het niet veel, en volgens de laatste berichten blijkt de nieuwe versie in Vista ook tegen te vallen !

De nieuwe NOD32 (ESET Smart Security) is stukken beter.

Persoonlijk zou ik meer op de NAT-firewall in je router vertrouwen,

Greetz,

Harry.

Op zich een goede standaard Firewall die doet wat hij moet doen.
Verder weinig mogelijkheden tot instellen waar sommige wel voorkeur aan geven.
Maar zoals ik al zei, hij doet wat hij moet doen en dat doet hij goed!

p.s Waarom heb je je Firewall in je router uit?

De NAT functie staat wel aan. Of de normale Firewall goed is weet ik niet. Ik ben bang dat dan nog vaker de router gereset moet worden, omdat hij het verkeer niet aankan. Bij zwaar downloadwerk gaat het vaak mis.

Hoi !

In XP-Home is het niet veel, en volgens de laatste berichten blijkt de nieuwe versie in Vista ook tegen te vallen !

De nieuwe NOD32 (ESET Smart Security) is stukken beter.

Persoonlijk zou ik meer op de NAT-firewall in je router vertrouwen,

Greetz,

Harry.

De NAT firewall staat wel aan. Maar wat doet die eigenlijk? En is de combinatie NAT - Windows Firewall - NOD 32 voldoende?
Daarbij ga ik er van uit dat de beste beveiliging nog steeds de mens achter de knoppen moet zijn. Ik kom weinig tot nooit op vage websites.

MVG
Gerard

Laatst bewerkt:
De firewall in XP blokkeert alleen binnenkomende gevaren, als je dat genoeg vind is het prima.
Wil je ook de uitgaande stromen controleren zul je een andere firewall moeten gebruiken.

Ik heb met grc.com de computer gecontroleerd. Geen open poorten en alles in stealth. Voorlopig ben ik daar tevreden mee.

MVG en dank voor de hulp.
Gerard

De vraag of de Windows Firewall toereikend is, hangt voor een heel groot gedeelte af van de gebruiker. In principe net zoals de virusscanner. Je kunt mensen 100 keer uitleggen dat als ze een mailtje krijgen waarop staat 'someone with a crush on you has sent you a card' dat ze daar dan niet op moeten klikken, je hebt er altijd van die slimmerds bij die dan toch moeten zien van wie die kaart is... voor dat soort mensen is de Windows Firewall niet toereikend. Ben je gewoon oplettend en voorzichtig met wat je doet, dan is het geen probleem.

Ik heb met grc.com de computer gecontroleerd. Geen open poorten en alles in stealth. Voorlopig ben ik daar tevreden mee.

MVG en dank voor de hulp.
Gerard

Als je een modem/router gebruikt met hardwarematige firewall dan heb je die getest.
Maar voor binnenkomende zaken ben je dan voldoende beschermd. :)

Als je een modem/router gebruikt met hardwarematige firewall dan heb je die getest.
Maar voor binnenkomende zaken ben je dan voldoende beschermd. :)

Dit heb ik even getest door middel van het uitzetten van de Windows Firewall. Het klopt. Maar dan doet de Windows Firewall voor mij dus niets extra's.:shocked:

Dank voor dit bericht, want dan weet ik ook wat ik voor de tweede computer moet doen. Dat is nl een W98 geval en daar is (bijna) geen firewall meer voor te koop. Hoef ik alleen nog maar op zoek naar een virusbescherming.

MVG
Gerard

Dit heb ik even getest door middel van het uitzetten van de Windows Firewall. Het klopt. Maar dan doet de Windows Firewall voor mij dus niets extra's.:shocked:

Dank voor dit bericht, want dan weet ik ook wat ik voor de tweede computer moet doen. Dat is nl een W98 geval en daar is (bijna) geen firewall meer voor te koop. Hoef ik alleen nog maar op zoek naar een virusbescherming.

MVG
Gerard
Gratis antivirus voor win 98: http://files.avast.com/iavs4pro/setupdut.exe
Gratis firewall voor win98: http://telenet.tucows.com/files3/spf.exe

Ik heb nu op mijn XP computer naast de NOD32 antivirus de Sunbelt Firewall (Kerio)
Op mijn W98 computer heb ik Avast anti virus en de Sygate Firewall.
Hoe tevreden ik met de Firewalls ben kan ik nog niet zeggen. De leerprocessen zijn nog niet geheel af en ze belasten de systemen behoorlijk.

Dank voor alle inbreng.

MVG
Gerard

Hoi,
Als ik het goed begrijp zit er al standaard een firewall op xp?

Groet

Klopt, maar die controleert alleen het binnenkomende verkeer.

Dus eigenlijk moet ik wel iets erbij nemen dus?
Dat heb ik eigenlijk niet,
Bedankt

Dan moet je zorgen dat je dat wel krijgt..gratis goede keuzes genoeg.
Zone Alarm
Comodo

en zo nog een paar!

Bedankt, ga ik doen, zit er ook bij die in het nederlands is?
groet

Bedankt, gall a ik doen, zit er ook bij die in het nederlands is?
groet

Ja hoor. De Sunbelt Personal Firewall is in het nederlands en is gratis. Hierboven staat vast wel ergens waar je die kunt downloaden. Anders zoek je op berichten van mij. Bij mij doet hij het prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan