Hoe HD formateren in XP ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rosco

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2001
Ik heb een 2e schijf van 40 GB erbij gezet.
Deze is alleen splinter nieuw en moet dus geformateerd worden omdat XP de schijf nu niet ziet
Maar hoe moet dat onder XP ?

En weet iemand tot welke grote schijf ik in een PI 166Mhz kan prikken.

Laatst bewerkt:
Onder Xp ga naar;
Deze computer(rechts)>beheren>schijfbeheer.

kan je hem in DOS wel formateren?

40 gb 7200, zou denk ik niet werken vrees ik

Voor welke XP is dat? Want als ik bij mij: Deze Comp (rechtermuis) eigenschappen doe zie ik geen "beheren" :confused:

BTW: XP Prof

Geplaatst door Tha Devil
Deze Comp (rechtermuis) eigenschappen doe zie ik geen "beheren"
Als je nou niet naar eigenschappen gaat, maar ff hoger in de "rechtermuisknop menu" kijkt.:)

Laatst bewerkt:
Ik heb hier XP home

De 40 gB zit samen met een 80GB in een P4 Met XP home dus.
De 40GB moet ook nog een partitie aangemaakt worden maar dat wel niet in XP kunnen denk ik.

In de PI wilde ik een 20GB zetten.

Geplaatst door crash

Als je nou niet naar eigenschappen gaat, maar ff hoger in de "rechtermuisknop menu" kijkt.:)

*Woot* "Automatische Piloot" ging standaard naar Eigenschappen:o. Je hebt helemaal gelijk :rolleyes::thumb:

Geplaatst door Tha Devil
*Woot* "Automatische Piloot"
:D:D

@rosco,
Heb je al gekeken naar wat ik eerder zei?
Daar zou je die extra 40gb schijf kunnen partitioneren.
Daarna kan je hem in "verkenner" formateren.

Ik heb het gedaan via deze computer, beheren , schijfbeheer en daar de 40GB schijf geselecteerd en geformateerd.
Deze functie partitioneerd ook gelijk de schijf.
Alles in 1 dus :D

Maar het is dus gelukt.

Tnx mannen (en meiden ?)

Nu wilde ik graag nog even weten of ik een 20GB HD in een PI 166Mhz kan prikken.
Deze staat op dit moment op fat32.
Ik weet dat fat16 maar tot ongeveer 2GB kan.
Maar kan ik onder fat32 die 20GB gebruiken ?

Laatst bewerkt:
Geplaatst door rosco

Nu wilde ik graag nog even weten of ik een 20GB HD in een PI 166Mhz kan prikken.
Deze staat op dit moment op fat32.
Ik weet dat fat16 maar tot ongeveer 2GB kan.
Maar kan ik onder fat32 die 20GB gebruiken ?

Dat zal er ook aan liggen of je bios met een dergelijke grote HD overweg kan :) Veel oude Pentiums kunnen geen erg grote harddisk aan vanwege de in het bios aanwezige beperkingen wat betreft head/cylinders

Rosco: De 40GB moet ook nog een partitie aangemaakt worden maar dat wel niet in XP kunnen denk ik

Waarom zou dat niet kunnen? Onder Help van Xp kun je het heel uitgebreid vinden. Het gaat heel simple via schijfbeheer.

Ik zelf heb een verwisselbare schijf, daar zet ik de nieuwe schijf in en dan formateer ik deze.

Geplaatst door Elisa
Rosco: De 40GB moet ook nog een partitie aangemaakt worden maar dat wel niet in XP kunnen denk ik

Waarom zou dat niet kunnen? Onder Help van Xp kun je het heel uitgebreid vinden. Het gaat heel simple via schijfbeheer.

Het was al gelukt Elisa,( zie eerder bericht ).
Inderdaad alles in schijfbeheer kunnen doen.:thumb:

En dat met die HD in een PI moet ik gewoon maar eens proberen.

Bedankt allemaal :thumb:

Mocht het met je HDD in die Pentium 1 niet lukken met het Bios, dan kan je ook nog op de site van de fabrikant kijken naar een "bios-overlay" programma.
Dit is speciaal voor als het Bios geen grote schijven kan ondersteunen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan