Hoe Hd weer opstartbaar maken??

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Mijn HD start niet meer op> blauwscherm met advies chkdsk /F te doen en dat gaat dus niet want er start niks meer op. NUu hangt hij als slave aan een andere computer en ik kan in de software komen. Echter programma's starten niet meer op en geven foutmeldingen. Hang in een Vista computer op HD staat Win XP pro.

Mijn vraag is hoe kan ik deze schijf, waar eigenlijk niets mee is gebeurd, moederbord heeft het begeven, weer opstartbaar maken, zodat ik sommige progs en sites, waarvoor bepaalde certificaten voor nodig zijn, die ook niet meer werken, weer kan gebruiken??

Heb al een andere HD en MB ingebouwd, maar paar dingetjes toch nog hard nodig van de ouwe HD.
CHKDSK via eigenschappen etc heeft geen baat gegeven.

Het opnieuw opstartbaar maken van een HD die uit een PC komt met een defect MB lukt niet, tenzij je precies dezelfde hardware hebt.

Ik ga er van uit dat alle belangrijke info dus op de HD staat.

Installeer alle progs die op de HD stonden op een andere PC en hang de HD als slave op de andere PC, nu kan je als het goed is deze schijf benaderen en de bestanden gebruiken.

Het opnieuw opstartbaar maken van een HD die uit een PC komt met een defect MB lukt niet, tenzij je precies dezelfde hardware hebt.

Ik ga er van uit dat alle belangrijke info dus op de HD staat.

Installeer alle progs die op de HD stonden op een andere PC en hang de HD als slave op de andere PC, nu kan je als het goed is deze schijf benaderen en de bestanden gebruiken.

Ik probeer XP eroverheen te zetten maar dat gaat ook niet. Hij hangt dus als aan een andere computer. En ik kan hem gewoon benaderen alleen starten bepaalde belangrijke zaken niet op. Zo moet ik naar een site waar ik certificaten voor nodig heb en die staan opgeslagen op de defecte HD. Vanuit een werkzame HD start die site dan gewoon op gerelateerd aan de opgeslagen certificaten maar nu niet. Beetje ingewikkeld verhaal.
Ik stop xp in de cd rom en krijg het menu maar installeren van XP is niet aanklikbaar.

Ik kan vanaf cdrom opstarten en uiteindelijk bij herstellen of repareren uitkomen, maar ik weet niet wat ik dan moet invullen. Heb wel fixboot gedaan maar dat werkt dus niet. Waarom kan ik XP er niet overheenzetten?? Of wat moet ik bij die hersteltoestand invullen?? De HD hangt dus als aan een vista computer.

Is dit nog steeds die beruchte pc waarmee je aan het "*****n" bent?

Is dit nog steeds die beruchte pc waarmee je aan het "*****n" bent?

Nee is mijn praktijk PC waarvan het moederbord naar de knoppen ging zomaar opeens. Die andere pc heb ik compleet incompatibel vrij gemaakt, kwam neer op vervanging van allerlei hardware en verwijdering van dubieuze software en dat loopt allemaal goed nu. Alleen de HD is volgens O&O voor meer dan 65% gefragmenteerd en en laat zich ook niet door dat programma defragmenteren, dus die HD spoort ook niet helemaal. Inmiddels een nw. besteld een gekregen zal kijken of alles nu echt storingsvrij gaat verlopen.

Maar goed die HD van deze topic moet toch ook weer opstartbaar te maken zijn. Waarom kan Win XP niet erover heen??
Of wat moet ik invullen bij herstel als ik via de cdrom van WinXP opstart??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan