Hoe HDD encrypten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

LEONEHONDA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Ik heb een externe Maxtor schijf van 250 Gb gekocht,en daar staan alle belangrijke zaken op geback-upped,die nooit weg mogen.

Als deze schijf bijv. gestolen zou worden,kan iedereen die data zien.

Vraag:

Hoe kan ik die schijf beveiligen,zodat alleen IK er op kan kijken?
Heb weleens gehoord van encrypten,maar kan nergens vinden hoe dat dan zou moeten,of doe je dit soort dingen uberhaubt anders?

Groet van Leo.

Ik heb het gedownload,en ga ff proberen of het werkt,in ieder geval bedankt voor de tip

Leo

Het volgende PROGJE is neit echt bedoeld om een hele hardeschijf te beveiligen maar het kan er wel mee, de files blijven wel zichtbaar maar als je ze wilt openen dat gaat dus mooi niet.
Je instaleert het progje, daarna moet je een paswoord opgeven.
Als je klaar bent met instaleren dan kun je in de verkenner file(s) aanklikken met rechter muis knop en kiezen voor
ScreenShot040.jpg
en klaar is kees.
Mischien dat je hier wat aan hebt.

Ha,ook leuk ja,heel erg bedankt.
Progje lijkt zo te horen simpel en doeltreffend.

Ga ik ook even proberen,laat ik nog ff weten

Leo

Altijd omheen te komen natuurlijk maar hoe moeilijker je het maakt..

Verder zijn er in XP nog twee mogelijkheden.

1. Inhoud coderen om gegevens te beveiligen.
2. Accountdatabasevergrendeling inschakelen. Als dit aanstaat is het NIET meer uit te schakelen.

Als je meer infor wilt over beiden opties moet je het maar even zeggen.

Nou Leonehonda mischien niet maar ik wel, mischien dat we dat in een nieuw topic kunnen doen zodat meerdere mensen hier wat aan hebben.
Of per e-mail of weet ik wat je maar prettig vindt.
grtjs jjw

Geplaatst door jjw
Nou Leonehonda mischien niet maar ik wel, mischien dat we dat in een nieuw topic kunnen doen zodat meerdere mensen hier wat aan hebben.
Of per e-mail of weet ik wat je maar prettig vindt.
grtjs jjw
Wat bedoel jij nou precies?

Geplaatst door XP_PC
Altijd omheen te komen natuurlijk maar hoe moeilijker je het maakt..

Verder zijn er in XP nog twee mogelijkheden.

2. Accountdatabasevergrendeling inschakelen. Als dit aanstaat is het NIET meer uit te schakelen.

Als je meer infor wilt over beiden opties moet je het maar even zeggen.

Ik bedoelde dit bericht dat ik daar wel intresse in heb.

Owh, op die fiets :D.

Kan hier wel denk ik?

1. Klik rechts op het bestand/debestanden
a. eigeschappen
b. geavanceerd
c. inhoud coderen om gegevens te beveilingen
2.
a. start
b. uitvoeren
c. C:\windows\system32\syskey.exe
d. < enter >
e. inschakelen :)

Kun dit per file doen zodat ik eens kan proberen met een tekst filetje of doet het systeem dit meteen gelden voor alles??
Ik snap nog niet helemaal de bedoeling van deze optie, ja beveiligen maar als ik nou wel wil lezen dan moet ik een iets van een wachtwoord ofzo opgeven of????

Coderen kan per file, Database beveiliging niet.

Nee, zorgt ervoor dat als je niet de juiste gebruikersnaam en wachtwoord hebt voor de account dat de bestanden vergrendeld blijven. Als je het WW v/h account hard reset zullen de bestanden onleesbaar worden.

Tja, rechtsklikken geen probleem, eigenschappen ook niet maar ik zie dan geen geavanceerd staan.
Dan wordt het lastig.
Ik draai wel met een Winx PRO uitvoering.

Winx Pro nog wel ;)

Ik heb Win XP Pro en krijg dit:
attachment.php

Bijlagen

• tja.jpg
    tja.jpg
    42,4 KB · Weergaven: 187
Ik krijg
ScreenShot041.jpg

Helaas dus niet gelijk, ik heb volgens mij al eens gezocht naar deze optie maar kon het toen ook al niet vnden.
Vreemd niet.
Als Leonehonda weer wat wil zeggen of al weet hoe zijn nieuwe progjes werken dan horen we dat graag hoor, we zitten wel op zijn topic.

ja echt winxp pro, alleen heb ik he beelduiterlijk naar normaal terug gezet.
Ik vindt dat prettiger kijken dan die prachtige beelden die xp allemaal in huis heeft.
Vreemd niet?

Ik ga vanavond of morgen weer op m'n topic reageren hoor,op dit moment heb ik even geen tijd,maar ik laat weer van me horen,want ik ben nieuwsgierig naar al die berichten.

Groet van Leo.

Geplaatst door jjw
ja echt winxp pro, alleen heb ik he beelduiterlijk naar normaal terug gezet.
Ik vindt dat prettiger kijken dan die prachtige beelden die xp allemaal in huis heeft.
Vreemd niet?

Heb jij Service Pack I ?

Geplaatst door LEONEHONDA
Ik ga vanavond of morgen weer op m'n topic reageren hoor,op dit moment heb ik even geen tijd,maar ik laat weer van me horen,want ik ben nieuwsgierig naar al die berichten.

Groet van Leo.

Rustig aan ;).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan