hoe hdd formatteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tr0jan

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Hallo,

Ik heb een oud pc'tje waar linux op staat.. nu wil ik graag windows 2003 server erop zetten..
Ik moet dus de hardeschijf formatteren, als ik een bootfloppy van windows 98 erin doe en format C: /s geef krijg ik een error, zecht die dat dat niet kan ofzoiets..

kan iemand me helpen?

CD van 2003 is Bootable, dus daarmee opstarten, dan kom je vanzelf langs de vraag waar je moet aangeven op welke partitie Windows geinstalleerd moet worden, daar alle partities die je weg wil hebben verwijderen, nieuwe aanmaken en dan installeren maar.

Linux werkt namelijk niet met schijfletters en daarnaast met een volledig ander filesystem dus je zult de partities zelf moeten verwijderen

oke dan doet ie het :D
setup z'n ding laten doen en dan zegt ie dat ie opnieuw gaat opstarten en dat dan de installetie komt.. moet ik dan de dvd eruit halen:confused:??

Hoi,

Nee, laat er maar in zitten. Bij de herstart gewoon niet op een toets drukken als ie daar om vraagt! En van de hdd laten opstarten. Pas de cd eruit halen als de installatie voltooid is!

als ik nergens op klik als er staatvan press any key to boot from cd krijg ik error a disk read error occurred..

Is het een illegale versie?

Dan is ie misschien op een te hoge snelheid gebrand! Zoniet zorg dat de cd vetvrij en schoon is! Normaal hoort ie namelijk gewoon de installatie te hervatten!

Weet je zeker dat je hdd goed geformateerd is?

er zijn ook zat gratis programma's die een HDD compleet formateren,
google daar maar ff op :)
suc6

Als de hdd altijd goed heeft gewerkt zoals ie erin zat, niet!!
Kijk eerst maar even of de schijf daadwerkelijk goed geformateerd is!

er heeft een hardeschijf van 20 gb in gezeten.. ik heb er nu een hardeschijf van 40gb inget..
dus ik denk dat die jumpers niet helemaal goed staan..

en volgens mij die de schijf niet geformatteerd.. hoe kan ik dat doen?

Wordt de hdd wel in de bios herkend?

Zo niet, idd. kans op dat de jumper niet goed staat!

Wordt de hdd wel gewoon herkend dan moet je in de bios je cd-rom/dvd-speler als 1e in de boot volgorde zetten, en als 2e je hdd!

(in bios kom je door Del,F2,in te drukken op het moment dat de pc gaat opstarten)

Daarna saven d.m.v. F10 (safe en exit) en opnieuw vanaf de windows installatie cd-rom opstarten.

Wanneer de PC is opgestart met de Windows 2000 of XP setup, kun je van hieruit partities aanmaken of verwijderen en je schijf formatteren. Een kwestie van de instructies op je scherm volgen

ik zal het zo even proberen..

even een vraag tussendoor: als ik de hardeschijf ff aan mijn systeempje hang waar ik altijd op computer en ik wil hem via win xp formatteren, dan gaat ie gewoon niet ver der dan 0%

ja zo lukt het wel, maar als ie dan geinstalleerd heeft, moet ie opniew opstarten en van de hdd booten.. dan krijg ik die disk read error..

Is het een sata hdd? Als dit het geval is moet je eerst deze driver installeren via diskette of usb! De driver is te vinden bij de fabrikant van je hdd!

Is het geen sata, is of de installatie cd beschadigd of is je hdd niet meer al te best.

Misschien is er nog een andere helper die mogelijk een oplossing kan bieden....

Controleer dan ook ff de flatcable! Probeer anders een andere aan te sluiten als je de mogelijkheid hebt! Misschien zit hier de fout! gebruik je een 40 aderige flatcable (oude, grof geribbeld) of de 80 aderige kabel. (fijn geribbeld). Probeer het eens met de laaste. (als je de kabel bezit tenminste.

Als de hdd in een andere pc als slave wordt gehangen en het ook niet doet of wordt herkent
lijkt mij dat de hdd is gestorven. Ik weet verder ook even geen mogelijkheden meer.
Ik hoop dat je er alsnog uit komt!

Ik moet er even tussenuit
.
Succes,

ik heb noh wel wat (hele) oude kabels liggen.. ga het eveb proberen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan