Hoe hdd omzetten,

• Onderwerp starter Onderwerp starter mwr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
hallo mensen,
heb hier een vraag vwb een nieuwe schijf plaatsen.
mijn oude schijf vertoond dusdanige geluiden,dat ik hem ga vervangen,mijn vraag is nu :bij de oude schijf kreeg ik bij het opstarten altijd in het laatst,initializing no harddisk found,terwijl hij dus wel aanwezig is(was).en bij computer ook herkend.
hoe kan ik dit verhelpen nu ik toch een andere schijf ga plaatsen.
graag in eenvoudige stappen svp.

bvd mwrv,

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Heb even de titel aangepast alleen herkennen zegt weinig over het probleem

Je kan helemaal niet meer op de oude komen?

Een windows cd in huis?

W8

Hallo Modag,nou ik weet niet of ik w8 hiervoor kan gebruiken,maar als ik de schijf die kuren heeft weer aansluit,wat is dan de optie,volgorde van herstellen?
Ik zelf dacht dat het in het bios moest worden veranderd,maar dat heb ik mis dus,maar geeft niet dus.

Onze asus laptop was traag, de pc zaak gaf aan dat de harde schijf mogelijk niet meer goed werkte bij controle. Ik gaf aan dat een ssd een goede optie was. En inderdaad SSD werkt super snel zou iedereen moeten doen. Omdat de ssd nogal duur zijn nu voor een samsung evo 128 gb gekozen en rest van bestanden die je wil opslaan dat maar via de Nas of een externe harde schijf. De pc man gaf aan dat het veel werk zou zijn en wel wat geld kost. Nou bij samsung zit een cd en plaatjes met uitleg , echt zo simpel. Wel verstandig is je harde schijf al zoveel mogelijk op te schonen. Wij hadden eerst een reset gedaan waardoor alleen nog windows op de harde schijf stond. Deze harde schijf moet je met de bijgeleverde cd eerst zgn klonen naar de ssd kaart. Ik had hiervoor een behuizing ooit voor 10 euro gekocht waar sata harde schijven in opgeborgen kunnen worden en omdat ssd ook een sata aansluiting heeft pas deze ook hierin. Deze verbind je dan met usb aan de laptop. Je laat de cd van samsung zijn werk doen. Is alles gekloond haal je voorzichtig de de hdd uit je latop en de behuizing die daar weer omheen zit en daarvoor in de plaats zet je de ssd kaart. Nou dan installeert hij vanzelf alles weer, echte super ! en dat alles voor nog geen 100 euro

niet bedoeld

hallo,
ik vind het leuk dat ik een reactie op mijn vraag krijg,maar dit is niet mijn bedoeling als oplossing.
wil dus graag bij opstart procedure ,dat de schijf wordt herkend,zoals ook al in de vraag was omschreven.
maar toch bedankt.

bvd ,mwrv,

Vreemd verhaal ... schijf niet herkend bij opstarten (bios neem ik aan..) en wel bij Windows?
Eigenlijk is er dan alleen het meldingsprobleem maar hij doet het toch?

Als je de nieuwe schijf erin hangt dan moet die iig als boot schijf aangegeven worden in het bios .. en als je de oude niet kloont naar de nieuwe.. dan moet je windows helemaal opnieuw installeren.

Verder kan ik er geen touw aan vastknopen, dus maak puntsgewijs nu eens duidelijk wat je probleem is, wat je al gedaan hebt en waar je naar toe wilt.

nogmaals,

hallo.

zal het even duidelijk proberen uit te leggen
1start hem op ,kom in het bios wordt de schijf herkend(niets mis mee).
2als hij de bios verlaat kom ik in een volgend scherm(dit is wat mij ergert)adapter 1, initializing;no harddisk found.
schijf is er wel en werkt ook wel ,maar vind dit storend.
zou dus graag weten wat de oorzaak is ,en of ik dit kan verhelpen.

bvd mwrv,

Aha.... dan zijn er waarschijnlijk 2 poorten actief... een voor SATA en een voor IDE (PATA)...
Dus op een vd poorten zit niks.... dus krijg je die melding terwijl de ander wel werkt...
Kun je die ene uitschakelen in het bios?
Of...
Is soms die 2e voor de DVD/CD speler en zit die los of is stuk?

sata

hallo,

nou heb in het BIOS de sata als ide gezet,en weet niet of dit de boosdoener is(ja ben ook geen it,er).
en anders kun je mij het misschien uitleggen waar ik dit het beste op kan zetten.
voor de goede orde het gaat hier om een ASUS p5q3 de luxe wifi.
processor intel e8500,en 8gb als geheugen ddr3 1333mhz.
heb verder bij de configuratie de sata als nr 1,an de dvd als nr 2en als nr3 de floppy.
hoop dat je aan deze info nog iets uit kunt halen.
zit in het bis wel iets met acpi of id maar weet eigenlijk niet wat de juiste optie hiervoor is.
heb dit dus wel in de handleiding wat uitgespit,maar gaat iets te ver voor mij.

bvd mwrv,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan