csshunter
Meubilair
- Lid geworden
- 4 aug 2009
- Berichten
- 6.465
@Frats:
Ja, er zijn nogal wat freak-it-out webdesigners die zweren bij het geven van een "experience" aan de argeloze bezoeker, waarbij het kunstjes vertonen het belangrijkste ingrediënt is. En vaak gaat dan die "bezoekers-ervaring" ten koste van de boodschap (bieden van informatie) en de gebruiksvriendelijkheid (ontdekkingsreizigertje moeten spelen met je muis ipv hup naar de volgende pagina). Afwijkingen van bv. de standaard-navigatie en niet/nauwelijks zichtbare links horen voor mij ook tot de wegwerp-sites.
Anders wordt het, als de "bezoekers-ervaring" zelf de boodschap is, en het verder niet zozeer om het geven van info te doen is. Maar dat is slechts voor een heel beperkt scala aan sites weggelegd: ik denk dan aan experimentele sites, visualisering van beeldende kunst en dat soort dingen. Of, niet te onderschatten: reclame: "bij merk X hebben ze een site waar je ...". Dan wordt tijdverdrijf geboden aan mensen die zich kennelijk vervelen, en intussen de merkbekendheid opgepept. Het is maar hoe je tegen communicatie aankijkt!
@kitman:
Maar voor het geven van een antwoord op de kopieerbaarheidsvraag heb ik toch echt een linkje nodig.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
Ja, er zijn nogal wat freak-it-out webdesigners die zweren bij het geven van een "experience" aan de argeloze bezoeker, waarbij het kunstjes vertonen het belangrijkste ingrediënt is. En vaak gaat dan die "bezoekers-ervaring" ten koste van de boodschap (bieden van informatie) en de gebruiksvriendelijkheid (ontdekkingsreizigertje moeten spelen met je muis ipv hup naar de volgende pagina). Afwijkingen van bv. de standaard-navigatie en niet/nauwelijks zichtbare links horen voor mij ook tot de wegwerp-sites.
Anders wordt het, als de "bezoekers-ervaring" zelf de boodschap is, en het verder niet zozeer om het geven van info te doen is. Maar dat is slechts voor een heel beperkt scala aan sites weggelegd: ik denk dan aan experimentele sites, visualisering van beeldende kunst en dat soort dingen. Of, niet te onderschatten: reclame: "bij merk X hebben ze een site waar je ...". Dan wordt tijdverdrijf geboden aan mensen die zich kennelijk vervelen, en intussen de merkbekendheid opgepept. Het is maar hoe je tegen communicatie aankijkt!
@kitman:
Ik begon al redelijk nieuwsgierig te worden naar de site waar het allemaal om gaat, en die voortdurend buiten beeld bleef.kan er ook iemand een antwoord geven op de laatste vraag?
- Hoe groot is het gevaar dat ons idee gekopieerd wordt, of kunnen ze dat ook gewoon van onze site kopiëren?
Maar voor het geven van een antwoord op de kopieerbaarheidsvraag heb ik toch echt een linkje nodig.

Met vriendelijke groet,
CSShunter