hoe heb je html geleerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Frats:
Ja, er zijn nogal wat freak-it-out webdesigners die zweren bij het geven van een "experience" aan de argeloze bezoeker, waarbij het kunstjes vertonen het belangrijkste ingrediënt is. En vaak gaat dan die "bezoekers-ervaring" ten koste van de boodschap (bieden van informatie) en de gebruiksvriendelijkheid (ontdekkingsreizigertje moeten spelen met je muis ipv hup naar de volgende pagina). Afwijkingen van bv. de standaard-navigatie en niet/nauwelijks zichtbare links horen voor mij ook tot de wegwerp-sites.

Anders wordt het, als de "bezoekers-ervaring" zelf de boodschap is, en het verder niet zozeer om het geven van info te doen is. Maar dat is slechts voor een heel beperkt scala aan sites weggelegd: ik denk dan aan experimentele sites, visualisering van beeldende kunst en dat soort dingen. Of, niet te onderschatten: reclame: "bij merk X hebben ze een site waar je ...". Dan wordt tijdverdrijf geboden aan mensen die zich kennelijk vervelen, en intussen de merkbekendheid opgepept. Het is maar hoe je tegen communicatie aankijkt!

@kitman:
kan er ook iemand een antwoord geven op de laatste vraag?
- Hoe groot is het gevaar dat ons idee gekopieerd wordt, of kunnen ze dat ook gewoon van onze site kopiëren?
Ik begon al redelijk nieuwsgierig te worden naar de site waar het allemaal om gaat, en die voortdurend buiten beeld bleef.
Maar voor het geven van een antwoord op de kopieerbaarheidsvraag heb ik toch echt een linkje nodig. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Het overnemen van een domein.be duurt wel enkele dagen ++ naar het schijnt en dat merk ik ook.
Dus zolang kan die niet online.
Het is nu ook niet weer zo dat de site overweldigend beweeglijk is, alleen er beweegt altijd iets en dat wekt dan nieuwsgierigheid.
Naar mijn bescheiden mening heeft de maker echt zijn doel bereikt.

Als het nieuwsgierigheid wekt is het in principe goed; maar dan moet inderdaad het doel van de website zijn dat de gebruiker een verkenningstocht maakt en niet gericht op zoek naar een stukje informatie.

Ik sluit me bij de rest aan. Als mensen zeggen dat iets mooi is wil dat niet zeggen dat het gebruiksvriendelijk is. Zelf heb ik een enorme hekel aan bewegende delen. Ze storen tijdens het lezen. Onverwachte plaatjes die openklappen bij een mouseover als je ergens heen wil.... Nee, daar houd ik niet van. Ik denk dat het belangrijker is om de layout professioneel te maken, met een mooie vormgeving dan dat de website compleet uit scipts en flash bestaat om het dynamisch te maken. Maar dit is dan ook mijn idee erover.

Ik heb een map met.
bestand.fla
bestand.htm
bestand.html
bestand.swf
bestand_PAGES.swf
bestand_TEXT_NAAM.swf
bestand.flv
SteelExternalAll.swf

Al deze bestanden zijn de website. Nu meoten hierop enkele foto's en bio veranderd worden. Een kennis heeft DreamWeaverCS4. Kan dat hiermee?
Waar zitten die bestanden om te veranderen?
Ik ben al eens gaan kijken bij een tutorial van DW, maar dat is nogal moeilijk.
Dus zoek ik iemand die dat kan aanpassen, en liefst alleen dat.
Ik heb al l en r geinformeerd, maar dan wil men weer direkt de ganse site verbouwen, maar dat is de vraag niet.
Zouden er bedrijven zijn die dat doen, alleen aanpassen.
Het gevaar is, als je er zelf niets van kent, dan ruiken ze geld, terwijl het volgens mij vrij eenvoudig is.
Zelf heb ik een site, gemaakt met windows, en dat kan ik allemaal gemakkelijk zelf veranderen. fpt downloaden veranderen en terug plaatsen.

Als het goed is kan je het .fla bestand openen en bewerken met Adobe Flash. Daarna moet je het weer exporteren/publiceren en uploaden. Of het moeilijk of makkelijk is kan ik niet zeggen.

Er zal wel enige bedrevenheid in Flash-bouwen mee gemoeid zijn.
Maar struikelpunt was juist (in nr. #16 hierboven):
Zo een programma kopen voor 1 website is wel erg duur vind ik.
En dat kan kloppen: Adobe Flash CS5 Professional kost 300 Euro-poppen. :confused:

Ik verwacht niet dat de aan te passen foto's en bio's in de html worden gekoppeld (in het overzicht van aanwezige bestanden zit bv. geen goedgevulde images-map). Met een html-editor als Dreamweaver kom je dan niet ver, helaas, want de aan te passen bestanden zullen in de fla/swf's verwerkt zitten.

Eigenlijk zou er iemand gevonden moeten worden aan wie het klusje uitbesteed kan worden, en die zelf al de Flash-maker in huis heeft.

Dat is een duidelijk antwoord, vind ik. Ik had zelf al een en ander uitgevlooid, samen met de posts hier, dacht ik wel dat het zoiets zou zijn.
Volgende vraag: Is hier iemand, of ken je iemand die dat zou kunnen (willen) doen?
Ik denk dat dat via internet kan verstuurd worden.

Basiskennis, codes op mijn school (ict opleiding) geleerd, en een groot gedeelte zelf door opzoeken, testen etc. Heb inmiddels een eigen site geschreven en gehost.

Ziet er strak uit. zou alleen wel prettiger lezen als de website gecentreerd stond:)

@mrMorrie1, reactie nr. #33:
Home Page Maken.
Op zich een goede cursus, maar er ontbreken nog wel een paar dingen.
Mmm, dit is precies de cursus waarvoor ik in reactie nr. #7 op pagina 1 van dit topic een stevige waarschuwing afgaf.
Trefwoorden: ONHANDIG, FOUT, INCOMPLEET, MISLEIDEND, VEROUDERD/ONJUIST.

Hoe aardig deze cursus ook bedoeld was in 2001 (jawel, deze cursus is meer dan 10 jaar oud, en intussen is de browsertechniek aanzienlijk veranderd; zie hier exact dezelfde pagina van Les 1 in het internet-archief: gedateerd 20 februari 2001), nu is deze cursus van weinig waarde.
Jammer is dat als je Les 1 van de cursus nu bekijkt, die datum er niet bij staat, en dat een beginner nooit kan weten wat er mis mee is... :confused:

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Ik veronderstel dit (op resolutie 1280*1024px):

coldfeet-center.png

in plaats van dit:

coldfeet-ori.png

(of er iets tussenin)(bij hogere resoluties is het excentrisch verschil groter)

PS: dit schiet een beetje voorbij aan de topic-vraag: "hoe heb je html geleerd?" waar sommigen nog op reageren. Mix-topic geworden! ;)

Dat van dat mix topic klopt wel een beetje, maar ik heb hier toch weer veel geleerd!
Wat je daar zegt was me eerlijk nog niet opgevallen. Ik ga het melden aan de beheerder.
Thnks.
Iets meer on-topic, kan je dit ook maken in html?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan