Hoe heet dit??? En kan je ze los krijgen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat noemt men een proccesor socket.
Ik denk niet dat deze los te krijgen is en ik ben bang dat je dan je hele moederbord moet vervangen.

Nieuw moederbord is het beste want een nieuwe socket op zetten zal niet mee vallen, moet je echt wel een goede soldeerder zijn want één klein foutje en je hebt een probleem.
Voor een redelijke prijs heb je een nieuw moederbord.

Ja Precies. Heb genoeg gezien hoor. Maar als ik socket 478 intyp, dan krijg ik allemaal processors te zien lol. Dus ik neem aan dat socket 478 een type is. 478-pins...
Maar goed, ik kan wel aan een moederbord komen hoor, dat is het probleem niet. 15 euro en ik heb al een goede voor een 2Ghz dan...is namelijk niet voor mij.

Bedankt voor de reacties.

Gauw nieuw moederbord socket is bijna net zo duur en je hebt er nog werk mee ook.:thumb:

Pinnetjes van de processor vallen in de 478 gaatjes in de socket.
De Pentium 4 is heel veel ontwikkeld voor deze Socket en is met de opkomst van de Dual Core (zo'n 2/3 jaar geleden) uit de mode geraakt.

Laatst bewerkt:
Het moederbord is van Gigabyte, goedkoop ding eigenlijk. Ik weet dat het een oud ding is en hij is niet voor mezelf. Ik maak namelijk een 2de pc erbij waar alleen het moederbord eigenlijk nog ontbreekt omdat het plaatje waar de socket invalt gebroken is. Dan verkoop ik de hele pc voor de dubbele prijs van wat het moederbord gaat kosten. Iets van 70 euro totaal denk ik.

Dus vandaar dat ik dacht dat het wel los kon. Dan had ik een goedkopere oplossing en was de pc niet 70 euro geweest.

Heb inmiddels een moederbord, had eigenlijk nog een socket 478 cpu liggen, maar zit een snellere bijgeleverd. Dus chill..

Bedankt voor de reacties:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan