• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe heet geheel() in vba ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
volgens mij moet het geen int maar fix zijn.

Eens met rebmog. Zie ook deze link waar het voorbeeld precies aansluit bij wat Sylvester vraagt en bovendien het verschil tussen Int en Fix wordt toegelicht:
VBA Fix and Int Functions
The VBA Fix function is very similar to the VBA Int function, which also returns the integer portion of a number.

The difference between these two functions is:
The Fix function rounds both positive and negative numbers towards zero;
The Int function rounds positive numbers towards zero and negative numbers away from zero.

Tijs.

Fix komt het dichtste in de buurt, maar bij GEHEEL kun je ook decimalen opgeven (zoals de functienaam al doet vermoeden... :evil:).
Dus =GEHEEL(-5,6666;2) levert -5,66 op.

Gebruik dan de Round functie
Round(-5.6666,2) wordt dan -5.67

Of:
ActiveCell.Range("A1") = "=TRUNC(-5.6666,2)"
Die levert dan -5,66 op.

Laatst bewerkt:
@edmoor: Dat is precies wat Sylvester niet wil. Hij wil negatieve getallen (en ook positieve getallen) afgerond hebben richting 0. Jij rondt met round() negatieve getallen juist van 0 af...

[...]geheel(5,6) geeft 5
geheel(-5,6)geeft -5[...]

Tijs.

Dan kan je het getal altijd eerst verhogen:
Round((-5.6666) + 0.005,2) wordt dan -5.66

Of gebruik:
Application.RoundDown(-5.6666,2)

Laatst bewerkt:
In mijn beleving dwalen we nu behoorlijk af van wat Sylvester lijkt te vragen: Welke functie verzorgt in VBA de afronding naar gehele getallen en doet dat door zowel voor positieve als negatieve getallen richting 0 af te ronden.
Indien dat juist is, dan doet Fix() precies dat.

Ik stel voor dat we even pauzeren totdat Sylvester een reactie geeft op de gedane suggesties.

Tijs.

Mijn reactie was dan ook m.b.t. zijn opmerking in #5.

Prima. Overigens is TRUNC de ENG VBA-benaming van GEHEEL

Tijs.

Welke versie van Office gebruik je? Ik heb Office 2016.

Ik heb het even bekeken in Excel 2010. Daar zit Application.Trunc inderdaad niet in.

Dat was al bekend, maar dan is het ook maar even duidelijk waarom Application.Trunc bij jou niet werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan