SPY
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 25 sep 2004
sind een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een nieuwe pc, zelf gebouwd met de hulp van mijn broer.
alles werkt goed nu, de eerste 2 weken gebruikte ik m niet omdat de CPU dik 80 C werd.
heb nu 3 fans (sickle flow 120) in de kast gebouwd en die brachten de temps gigantisch naar beneden.
maar ik wil graag zekerheid hebben, dus mijn vraag is, is t nu veilig of zijn de temps nog altijd te hoog?
(de volgende temps zijn gemeten met AIDA 64 extreem edition tijdens zware belasting (zware games op ultra settings,
en dit zijn de hoogste temps ooit gemeten, meestal zijn ze een stukje lager nog).
CPU meestal rond 54, allerhoogste 57 C
GPC meestal rond 43, allerhoosgte 46 C
moederbord rond de 30 C
(dit dus wanneer ik de pc zwaare belast voor een langere tijd, tevens is de temp in mijn kamer nu rond de 26 C omdat t zomer is,
normaal wanneer ik de pc niet belast dan is de CPU rond de 30 C of zo).
ik las ergens op een site dat deze CPU niet boven de 61 C mag komen,
hoor graag wat jullie ervan vinden want ik wil deze pc nog minstens een paar jaar kunnen gebruiken.
zal voor de zekerheid even mijn pc specs geven, mocht dit belangrijk zijn;
motherbaord;
Asro 970 Extreme3 970 FRG SA
CPU;
AMD FX-8120 3100 AM3+box
Powersuply;
OCZ ZT750W ATX2.2
video card;
Asus 1GB D5 X EN GTX560 Ti DC11 TOP/2DI R
pc case;
Sharkoon t9 Economy ATX
DVD drive;
LG GH24NS 24xSA bk B
RAM;
DDR3
(windows 7)
alvast bedankt,
Leon
alles werkt goed nu, de eerste 2 weken gebruikte ik m niet omdat de CPU dik 80 C werd.
heb nu 3 fans (sickle flow 120) in de kast gebouwd en die brachten de temps gigantisch naar beneden.
maar ik wil graag zekerheid hebben, dus mijn vraag is, is t nu veilig of zijn de temps nog altijd te hoog?
(de volgende temps zijn gemeten met AIDA 64 extreem edition tijdens zware belasting (zware games op ultra settings,
en dit zijn de hoogste temps ooit gemeten, meestal zijn ze een stukje lager nog).
CPU meestal rond 54, allerhoogste 57 C
GPC meestal rond 43, allerhoosgte 46 C
moederbord rond de 30 C
(dit dus wanneer ik de pc zwaare belast voor een langere tijd, tevens is de temp in mijn kamer nu rond de 26 C omdat t zomer is,
normaal wanneer ik de pc niet belast dan is de CPU rond de 30 C of zo).
ik las ergens op een site dat deze CPU niet boven de 61 C mag komen,
hoor graag wat jullie ervan vinden want ik wil deze pc nog minstens een paar jaar kunnen gebruiken.
zal voor de zekerheid even mijn pc specs geven, mocht dit belangrijk zijn;
motherbaord;
Asro 970 Extreme3 970 FRG SA
CPU;
AMD FX-8120 3100 AM3+box
Powersuply;
OCZ ZT750W ATX2.2
video card;
Asus 1GB D5 X EN GTX560 Ti DC11 TOP/2DI R
pc case;
Sharkoon t9 Economy ATX
DVD drive;