hoe heet mag mijn CPU max worden? (AMD FX-8120 3100 AM3+ BOX)

• Onderwerp starter Onderwerp starter SPY
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SPY

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 sep 2004
sind een paar weken ben ik de trotse eigenaar van een nieuwe pc, zelf gebouwd met de hulp van mijn broer.
alles werkt goed nu, de eerste 2 weken gebruikte ik m niet omdat de CPU dik 80 C werd.
heb nu 3 fans (sickle flow 120) in de kast gebouwd en die brachten de temps gigantisch naar beneden.
maar ik wil graag zekerheid hebben, dus mijn vraag is, is t nu veilig of zijn de temps nog altijd te hoog?
(de volgende temps zijn gemeten met AIDA 64 extreem edition tijdens zware belasting (zware games op ultra settings,
en dit zijn de hoogste temps ooit gemeten, meestal zijn ze een stukje lager nog).

CPU meestal rond 54, allerhoogste 57 C
GPC meestal rond 43, allerhoosgte 46 C
moederbord rond de 30 C

(dit dus wanneer ik de pc zwaare belast voor een langere tijd, tevens is de temp in mijn kamer nu rond de 26 C omdat t zomer is,
normaal wanneer ik de pc niet belast dan is de CPU rond de 30 C of zo).

ik las ergens op een site dat deze CPU niet boven de 61 C mag komen,
hoor graag wat jullie ervan vinden want ik wil deze pc nog minstens een paar jaar kunnen gebruiken.
zal voor de zekerheid even mijn pc specs geven, mocht dit belangrijk zijn;

motherbaord;
Asro 970 Extreme3 970 FRG SA
CPU;
AMD FX-8120 3100 AM3+box
Powersuply;
OCZ ZT750W ATX2.2
video card;
Asus 1GB D5 X EN GTX560 Ti DC11 TOP/2DI R
pc case;
Sharkoon t9 Economy ATX
DVD drive;
LG GH24NS 24xSA bk B
RAM;
DDR3
(windows 7)

alvast bedankt,
Leon

57C is prima hoef je geen zorgen om te maken zal waarschijnlijk slechte airflow in je kast zijn geweest

Als de processor onder de 65 graden blijft is er niets aan de hand. Voor de GPU heb je zelfs nog meer speelruimte: deze kunnen makkelijk 80 graden aan (bij temperaturen hoger dan 90 graden hoef je je pas zorgen te maken, alhoewel ze makkelijk temperaturen boven de 100 graden kunnen overleven).

bedankt voor jullie antwoorden, dacht al zoiets maar hoor t toch graag nog even van anderen.
toen de pc net in elkaar zat was t inderdaad een gevalletje van slechte airflow, beter gezegt GEEN airflow daar er geen enkele fan in
de case nog zat, dacht dat die bij de case meegeleverd werd maar dat was dus niet zo. vandaar dus die dik 80C voor de CPU, gewoon omdat
ie zich koelde met dezelfde hete lucht die hij zelf veroorzaakte. las dus ergens dat deze CPU niet boven de 61C mocht uitkomen maar vond dat
zelf ook al erg laag.
dus, hoef me geen zorgen te maken en kan lekker gamen nu. en straks wordt t weer kouder buiten, dus ook binnen en dan wordt t nog koeler in
mijn pc.

bedankt,
leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan