Hoe herken ik de delete-toets?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wniq

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2013
Berichten
16
Ik heb in VB Excel de volgende code die goed werkt:

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

If Target.Address = "$E$18" And Target.Value = 0 Then

a = MsgBox("Berichttekst", vbOKOnly, "Naam")

Sheets("Kosten").Range("E19").Value = 0

End If

De bedoeling is dat wanneer iemand 0 invult hij een waarschuwing krijgt en er in een andere sheet iets op 0 gezet wordt. Nogmaals, de code werkt, echter wanneer er eenmaal een waarde in de cel $E$18 staat en men zet die waarde op 0 door de bestaande waarde weg te halen met behulp van de Delete-toets, dan krijg ik een error. Hoe kan ik er voor zorgen dat het indrukken van de Del-toets ook geod wordt afgehandeld?
 
Laatst bewerkt:
Handig dat je er ook even bij verteld welke error je dan wel krijgt.
 
Waar denk je dat foutmeldingen voor zijn?
Maar laat maar, je probleem is opgelost toch?
En verteld met een t???
Ja, alleen in het midden.
 
Waar denk je dat foutmeldingen voor zijn?
Maar laat maar, je probleem is opgelost toch?
En verteld met een t???
Ja, alleen in het midden.

Ik denk dat foutmeldingen er zijn om mij te vertellen dat er iets fout gaat. Ik vond het vermelden van de foutmelding niet zo relevant in dit geval. Waar ik naar zocht was een methode om er achter te komen wanneer de gebruiker de Delete-toets gebruikte en die kan je ook bedenken zonder de foutmelding te kennen die ik met die wetenschap denk te kunnen omzeilen.

Het was niet rot bedoeld, maar je reactie kwam een beetje irritant over.

Vervoegen van werkwoorden is niet eenvoudig. "Je" is tweede persoon enkelvoud en de zin die je schrijft is in de onvoltooid tegenwoordige tijd, dus geldt de regel stam+t. De stam van het werkwoord vertellen is vertel (eigenlijk vertell) en daar moet dus een t achter. Je schrijft "je voetbalt" toch ook niet met een d? Wanneer de zin in de voltooid tegenwoordige tijd zou zijn geschreven, dan zou je gelijk hebben. "Je HEBT verteld" is inderdaad met een d. Net zoals "je HEBT gevoetbald". Doordat je het gedaan HEBT, is het VOLTOOID en is "verteld" een voltooid deelwoord. En ja, dan komt het KOFSCHIP om de hoek aanvaren. Eindigt de stam van het werkwoord op een van de medeklinkers van het KOFSCHIP (of FOKSCHAAP), dan krijgt het voltooid deelwoord een t en in de andere gevallen een d.

Dus geloof me, vertelt is in dit geval echt met een t (twee zelfs).

Groet en in ieder geval dank voor de aandacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan