HOE herken je spyware

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
hallo ik heb zojuist Adware 6 gedownload en geinstalleerd. na de scan krijg je evt. een lijst te zien. MAAR wat is nu wel of geen spyware. hij ziet X aantal keys, waarvan je er sommige nodig hebt om ( denk ik) ergens autom. in te loggen en andere zijn een key voor spy ware. of heb ik het totaal mis.

wie o wie geeft er een duidelijk overzicht van uitleg.

bvd

Soms gooit ie inderdaad wel eens een cookie weg, maar over het algemeen kun je z'n proggie als adware wel vertrouwen. En hij zoek juist de spyware!!!

Je kunt ook effe in de instellingen kijken, dan krijg je een beter beeld.

dat kan je niet altijd aan de namen zien (vaak ook wel), maar ik gebruik al ruim 2 jaar AAW en ik laat (net zoals heel veel anderen) ALLES wat AAW vindt, verwijderen en ik heb nog nooit problemen gehad.

En ALS er iets gebeurt wat je niet wilt, kun je altijd nog het bestand (de sleutel) terugplaatsen, m.a.w. ALLES wat gevonden wordt laten opruimen door AAW.

omdat niet alles duidelijk is het volgende:

enkele met blauwdruifachtig pictg. er voor zoals alexa -regkey-data miner -HKey_local_machine software microsoft internet explorer / brilliantdigital- regkey-data miner- HKey_classes_root; app/d/installman my search - regkey-misc / my way speedbar / save now

goudbruin druifpict.
my way speedbar

gele map met 1x brilliantdigital en 1x save now

verder een vierkantje met blauwebalk bovenaan er van:
save now - file c:program file
save.exe en nog enkele andere gelijkwaardige

wie verteld mij wat er met zekerheid verwijderd mag worden.

IS ER NIET ERGENS EEN LIJST TE VINDEN MET SPYWARE = ZODAT JE KAN VERGELIJKEN MET WAT JE ZELF OP JE PC HEBT.

Gewoon heel de zooi verwijderen!

Of kijk hier eens.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan