the_crow
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 mei 2004
ok ik heb momenteel dus 4 partities op mijn 60 gieg hdd:
* 1 C: drive van 10gieg (momenteel windows 98SE)
* 1 D: drive van ook 10 gieg (windows XP pro)
* 1 E: drive van 5 gieg ( een soort back up schijf voor installatie files zoals bvb mijn videokaart drivers, service packs, en andere programma's die ik graag meteen na een format c: bij de hand heb ik denk aan ad-aware, winzip, winrar, ...)
* 1 F: drive voor games, spelletjes, programmas, bestanden,...
k zou graag nu op de C: Windows 2000 zetten en op de D: Mandrake 10.0. de E drive zou ik eventueel verkleinen tot 1 of 2Gb en de C: of D: zou ik dan elk met 1 Gb. vergroten. Ik heb hier over enkele vragen zoals:
* Hoe pak ik dit het beste aan?
* Hoe krijg ik een eenvoudige dual boot zoals ik bvb nu heb
* is er ook een aanbevolen volgorde zoals bvb eerst win98 en dan win Xp
*wat zet ik best waar.
* Hoe doe ik dat alles zonder de F:schijf kwijt te zijn
Ik vraag dit omdat ik eindelijk eens een linux-variant op de pc zou willen die 1e werkt en 2e niet mijn windows om zeep helpt.
P.s. voor back ups etc beschik ik ook over een externe USB 2.0 HDD van 20 Gieg
* 1 C: drive van 10gieg (momenteel windows 98SE)
* 1 D: drive van ook 10 gieg (windows XP pro)
* 1 E: drive van 5 gieg ( een soort back up schijf voor installatie files zoals bvb mijn videokaart drivers, service packs, en andere programma's die ik graag meteen na een format c: bij de hand heb ik denk aan ad-aware, winzip, winrar, ...)
* 1 F: drive voor games, spelletjes, programmas, bestanden,...
k zou graag nu op de C: Windows 2000 zetten en op de D: Mandrake 10.0. de E drive zou ik eventueel verkleinen tot 1 of 2Gb en de C: of D: zou ik dan elk met 1 Gb. vergroten. Ik heb hier over enkele vragen zoals:
* Hoe pak ik dit het beste aan?
* Hoe krijg ik een eenvoudige dual boot zoals ik bvb nu heb
* is er ook een aanbevolen volgorde zoals bvb eerst win98 en dan win Xp
*wat zet ik best waar.
* Hoe doe ik dat alles zonder de F:schijf kwijt te zijn
Ik vraag dit omdat ik eindelijk eens een linux-variant op de pc zou willen die 1e werkt en 2e niet mijn windows om zeep helpt.
P.s. voor back ups etc beschik ik ook over een externe USB 2.0 HDD van 20 Gieg