Hoe hinderlijke pop-ups blokkeren

peter59

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mei 2007
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365
Ik weet niet zeker of deze vraag in dit forum past, maar ik waag toch een poging. Al een hele tijd krijg ik last van vervelende pop-ups die steeds de helft van het scherm blokkeren. Bij elke wissel verschijnt dat ding weer, waardoor ik meer tijd kwijt ben aan het wegklikken dan aan iets anders.
Wie heeft de oplossing?

1762897568262.png

Een AdBlocker, zoals uBlock?
Maar je benadeelt wel HelpMij daarmee. Want ook hun servers moeten blijven draaien.

Ik heb recentelijk voorgesteld om abonnement aan te bieden, voor een reklamevrije site. Ik zou dat wel fijn vinden.

Om de bestaande popups kwijt te raken zou u eerst een schoningsslag moeten doen met bijv Adwcleaner en Malwarebytes (de gratis versie en laat u niet verleiden de betaalde versie te nemen).
En om nieuwe te voorkomen extensies in de browser installeren (zoals Aar hierboven al aangaf).
Voor Chrome is dat Ublock Lite en alle andere browsers Ublock Origin

Als u niet precies weet hoe Windows op te schonen, dan heb ik hier een beschrijving voor u:

Laatst bewerkt:
Zo te zien zijn dit reclames van Google Adsense die op deze site draaien. En ja, die hebben ook fixed banners onder en boven.

Hallo @Aar , @srpchulp

Ik ga aan de slag met de oplossingen die jullie hebben aangedragen.

En ja, die hebben ook fixed banners onder en boven.
Klopt, dat zijn inderdaad Google Adsense-advertenties boven en onder, dus dubbelop. Dat vind ik erg hinderlijk.

Terug
Bovenaan Onderaan