Weazl
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 apr 2009
- Berichten
- 39
Beste Lezer,
Ik heb een excel die mega onoverzichtelijk wordt en ik moet dit gaan aanpassen.
Nu gaf iemand mij de tip om deze op te bouwen binnen een database. (mij eigenlijk onbekend) Als ik zo naar mijn format kijk lijkt deze wederom op mijn excel. Ik maak dus blijkbaar elke keer een denkfout waardoor het onoverzichtelijk wordt. Ik zou graag tips willen hoe ik hem kan op bouwen zodat deze overzichtelijk blijft.
Het probleem:
Ik maak in opdracht veel spullen. Dit heb ik gearchiveerd zodat ik het altijd kan reproduceren. Daarnaast noteer ik alle onderdelen qua leverancier, kosten, gewicht etc etc, om sneller een product te maken of een prijsberekening te maken. Dit altijd binnen excel maar deze heeft nu zoveel tabbladen en hyperlinks dat het super onduidelijk is.
Bijgevoegd is een format (het product is even als voorbeeld legohuisje en de onderdelen zij uiteraard lego-steentjes.). Hierin heb ik 5 tabellen opgesteld met alle info die ik opsla en nodig heb.
Wat moet het gaan doen?
• Ik wil alle info kunnen bekijken indien nodig, dat kan gewoon vanuit de tabel, dus dat is al geregeld.
• Ik wil een product snel kunnen opvragen, met daar heel overzichtelijk in, materiaalkosten, montagetijd/kosten en verzendkosten. (graag tips om het overzichtelijk te houden)
• Maar het belangrijkste::…. ik wil via een snelle invoer een onderdelenlijst gegenereerd krijgen van een geselecteerd eindproduct. Hierin moet dan een onderdelenlijst getoond worden met alle onderdelen incl hun kenmerken als type, afmeting, aantal, leverancier etc etc.
Maar daar zit nu even het probleem, hoe bouw ik deze nu op zodat dit overzichtelijk blijft? Ik maak hierin een denkfout of ordeningsfout.
Qua eindproducten moet je denken aan over de 1500 varia’s en een 350 verschillende onderdelen
Het format geeft vast wat duidelijkheid, maar graag tips hoe ik het overzicht behoud. Anders kan ik net zo goed me excel behouden.
Alvast Dank.
Ik heb een excel die mega onoverzichtelijk wordt en ik moet dit gaan aanpassen.
Nu gaf iemand mij de tip om deze op te bouwen binnen een database. (mij eigenlijk onbekend) Als ik zo naar mijn format kijk lijkt deze wederom op mijn excel. Ik maak dus blijkbaar elke keer een denkfout waardoor het onoverzichtelijk wordt. Ik zou graag tips willen hoe ik hem kan op bouwen zodat deze overzichtelijk blijft.
Het probleem:
Ik maak in opdracht veel spullen. Dit heb ik gearchiveerd zodat ik het altijd kan reproduceren. Daarnaast noteer ik alle onderdelen qua leverancier, kosten, gewicht etc etc, om sneller een product te maken of een prijsberekening te maken. Dit altijd binnen excel maar deze heeft nu zoveel tabbladen en hyperlinks dat het super onduidelijk is.
Bijgevoegd is een format (het product is even als voorbeeld legohuisje en de onderdelen zij uiteraard lego-steentjes.). Hierin heb ik 5 tabellen opgesteld met alle info die ik opsla en nodig heb.
Wat moet het gaan doen?
• Ik wil alle info kunnen bekijken indien nodig, dat kan gewoon vanuit de tabel, dus dat is al geregeld.
• Ik wil een product snel kunnen opvragen, met daar heel overzichtelijk in, materiaalkosten, montagetijd/kosten en verzendkosten. (graag tips om het overzichtelijk te houden)
• Maar het belangrijkste::…. ik wil via een snelle invoer een onderdelenlijst gegenereerd krijgen van een geselecteerd eindproduct. Hierin moet dan een onderdelenlijst getoond worden met alle onderdelen incl hun kenmerken als type, afmeting, aantal, leverancier etc etc.
Maar daar zit nu even het probleem, hoe bouw ik deze nu op zodat dit overzichtelijk blijft? Ik maak hierin een denkfout of ordeningsfout.
Qua eindproducten moet je denken aan over de 1500 varia’s en een 350 verschillende onderdelen
Het format geeft vast wat duidelijkheid, maar graag tips hoe ik het overzicht behoud. Anders kan ik net zo goed me excel behouden.
Alvast Dank.