Hoe IDE voor SATA booten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter A.M.
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

A.M.

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Beste mensen,

Ik heb een probleem, vanmorgen startte ik mijn pc op en kreeg een blauw scherm met errors, dit gebeurt nu iedere keer als windows ingeladen wordt.
Ik heb nu windows op een oudere IDE schijf gezet, nu is alleen het probleem dat iedere keer als ik windows opstart hij nog steeds de SATA schijf (met de error) als eerste opstart.
In mn bios staat de IDE wel als master, ook heb ik tig jumpersettings geprobeerd zonder enig succes.
Windows opnieuw installeren op de SATA schijf lukt ook niet want dan krijg ik ook het blauwe scherm als hij de schijf gaat controleren.
Vraag is dus of iemand nog een andere oplossing weet om de IDE schijf voor de SATA te laten booten zodat ik via de IDE een checkdisk kan uitvoeren.

Mobo is Asus a7n8x Deluxe.

Bvd.

Je moet in je BIOS de bootvolgorde aangeven. Dus als eerste je IDE schijf.

Als je XP op S-ATA wil zetten
Opstarten,regelmatig op Del drukken,kom je in de Bios,daar je CDROM als eerste Boot zetten,en doe je XP cd er in.
Nu start je weer op,en druk regelmatig op F8,hier door kom je in het Xp opstart scherm daar verwijder je de partitie waar C opstaat,hierna is het een kwestie van goed lezen.
Doe ook je diskette in de drive!
Zodra je een melding krijg over drivers Druk je op F6 ,als XP drivers te laden E indrukken en de juiste drivers aanklikken(wel tussendoor ergens antwoord opgeven ) en laat Xp verder zijn gang gaan,totdat uiteindelijk het Rondleidings welkomst scherm van XP verschijnd.

Sluit hierna af en start overnieuw,en zet je Bios weer je HD als eerste Boot

Succes

Bandit 123

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan