Hoe in de BIOS van Compaq

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij moet je deze hebben.

Bedankt Tiborv!:D:D
Ik denk ook dat deze moet zijn. Het type staat wel in dat lijst.
Als ik het goed begrijp, bestand downloaden, lege floppy erin, bestand openen
(deze zet zich op de lege floppy), daarna PC opstarten met floppy erin.
Ik hoop dat alles goed gaat.
Denk je niet dat bestanden op de PC verloren gaan of beschadigd raken?

Ik ga morgen avond heen. Mijn zwager moet nu werken.

Nogmaals veel dank! Echt tof :thumb:
Groetjes
Falco

Geplaatst door falconetti
Bedankt Tiborv!:D:D
Ik denk ook dat deze moet zijn. Het type staat wel in dat lijst.
Als ik het goed begrijp, bestand downloaden, lege floppy erin, bestand openen
(deze zet zich op de lege floppy), daarna PC opstarten met floppy erin.
Ik hoop dat alles goed gaat.
Denk je niet dat bestanden op de PC verloren gaan of beschadigd raken?

Ik ga morgen avond heen. Mijn zwager moet nu werken.

Nogmaals veel dank! Echt tof :thumb:
Groetjes
Falco

Bij mij moest ik helemaal me harde schijf leeghalen en alle partities verwijderen met fdisk en dan die "compaq partitie" aanmaken en daarna weer de gewone partities aanmaken.

Geplaatst door Arjan99
Bij mij moest ik helemaal me harde schijf leeghalen en alle partities verwijderen met fdisk en dan die "compaq partitie" aanmaken en daarna weer de gewone partities aanmaken.

Die partitie aanmaken is geen must, wel makkelijk, anders moet je telkens vanaf diskette's werken.

Arjan, zoals vermeld wat eerder, ik heb net de 2 partities ‘samengedrukt’ met Partition Magic.
Waar mij om gaat op dit moment is: ik kan niet in de BIOS van dat PC komen. Ik wil de opstart volgorde van apparaten veranderen. Nu starten eerst de 2 CD spelers.
Als ik niets ‘verknal’ met dat bestand van Compaq, dus geen andere bestanden wissen, dan is niets aan de hand.
Mijn zwager wil geen partities op de PC. Hij vindt dat de PC te traag wordt hierdoor.
Dus de enige is: opstartvolgorde veranderen in BIOS.
Falco

Arjan, zoals vermeld wat eerder, ik heb net de 2 partities ‘samengedrukt’ met Partition Magic.
Waar mij om gaat op dit moment is: ik kan niet in de BIOS van dat PC komen. Ik wil de opstart volgorde van apparaten veranderen. Nu starten eerst de 2 CD spelers.
Als ik niets ‘verknal’ met dat bestand van Compaq, dus geen andere bestanden wissen, dan is niets aan de hand.
Mijn zwager wil geen partities op de PC. Hij vindt dat de PC te traag wordt hierdoor.
Dus de enige is: opstartvolgorde veranderen in BIOS.
Falco

Ja maar wat volgens mij het probleem is dat het bios eigenlijk gewist is en er een "compaq partitie" aangemaakt moet worden en als je geen " niet gepartitioneerde ruimte" meer hebt dan moet je eerst de bestaande partitie verwijderen. En als je niet in het bios komt kan je dus ook geen opstartvolgorde aanpassen.

Tja, ik kijk wel. Misschien is toch beter om eerst 1 & ander op 1 CD te branden zodat ze niet alles kwijt zijn.
Het wordt nog wat...
Ik meld het
falco

Daar ben ik weer. Ik heb dus dat bestand van Compaq gedownload en volgens instructies gebruikt. In feite het is een update voor de BIOS. Het is verder niets verloren gegaan, alles werkt nog prima. Maar, helaas, ben ik niet echt ver gekomen.
Nu kom ik in wat men bij Compaq BIOS noemt, door F10. En nu komt het: ik kan hier nergens gegevens vinden over de aanwezige CD spelers. Ik vind alleen dat een floppy drive erin zit maar verder niets.
Bij het opstarten van deze computer zie je ook niet dat gebruikelijke zwarte scherm met overzicht van systeem.
Behalve het Compaq logo krijg ik alleen een korte rij (zin) met de vermelding dat de CD spelers eerst worden opgestart en daarna de HD. En dat wil ik nou veranderen = HD eerst.
En nu??
Falco

Daar ben ik weer. Ik heb dus dat bestand van Compaq gedownload en volgens instructies gebruikt. In feite het is een update voor de BIOS. Het is verder niets verloren gegaan, alles werkt nog prima. Maar, helaas, ben ik niet echt ver gekomen.
Nu kom ik in wat men bij Compaq BIOS noemt, door F10. En nu komt het: ik kan hier nergens gegevens vinden over de aanwezige CD spelers. Ik vind alleen dat een floppy drive erin zit maar verder niets.
Bij het opstarten van deze computer zie je ook niet dat gebruikelijke zwarte scherm met overzicht van systeem.
Behalve het Compaq logo krijg ik alleen een korte rij (zin) met de vermelding dat de CD spelers eerst worden opgestart en daarna de HD. En dat wil ik nou veranderen = HD eerst.
En nu??
Falco

Dus je komt nu wel in het bios.
Maar staat er niets over boot..... of zo?

Nee, dat staat niet. Normaal, volgens mij dan, heb je veel meer gegevens in BIOS. Een soort van diagnose.
Als ik met F10 erin kom dat heb je: Systeem; Communicatie; Opslag; Invoerapparatuur; Video en Afsluiten.
Maar is zie bij geen van deze, diagnostische gegevens. Ik kom dus niet verder.
Dit is de eerste PC dat ik zie met zo weinig gegevens.

falco

Dit is de eerste PC dat ik zie met zo weinig gegevens.

falco

Dit is dan zeker ook de eerste compaq waar je aanzit? ;)

Bij mijn weten kan je zelfs bij een compaq de bootvolgorde veranderen. Meestal is dit te vinden bij 'opslag'

Geplaatst door maestro12

Dit is dan zeker ook de eerste compaq waar je aanzit? ;)

Bij mijn weten kan je zelfs bij een compaq de bootvolgorde veranderen. Meestal is dit te vinden bij 'opslag'

Jaaaaa het is de eerste compaq:( :D

Ik ga morgen kijken. Het vreemde was dat hier en/of daar staat ERG weinig. En als ik dan iets kies en op Enter klik, gebeurd niets. Compaq trukje?? :D;)
Falco

Ze hebben voor mij gekeken, het volgende staat bij Opslag:
-Diskete drive A:.....dit is dus van de floppy drive
-Diskete drive B: niet geinstal.
-Type besturingssyteem selecteren: alleen DOS of DOS en Windows
-ENCHANCED IDE-OVERDRACHT : ingeschakeld
-ULTRA 33: ingeschakeld
-Primair IDE-controler: ingeschakeld
-Secondary IDE controler: ingeschakeld.

Het staat dus NIETS over de CD spelers. Ook niets anders = diagnostich over PC.

En nu?
Falco

ik heb even gekeken bij een compaq computer en daar staat het onder Storage>bootorders Misschien heb je er wat aan?

Ik kan morgen of zo heen gaan om te kijken. Ik moet dan engels kiezen (dacht ik) om dat te krijgen.

Staan bij jou wel alle apparaaten daar?? CD of DVD of whatever??

Grtz
falco

Geplaatst door Arjan99
ik heb even gekeken bij een compaq computer en daar staat het onder Storage>bootorders Misschien heb je er wat aan?

Dat is dus de engelse versie van wat ik al schreef.

Geplaatst door maestro12

Dat is dus de engelse versie van wat ik al schreef.

Ja Maestro, en wat moet ik dan? Heb jij nog een tip hoe ik de opstartvolgorde kan veranderen??
Falco

Ik sluit deze topic. Deels is opgelost = ik kom in dat ' halve' BIOS van Compaq.
Helaas geen tips hoe opstart te veranderen. Misschien een nieuwe topic plaatsen?

Bedankt voor de tips
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan