Hoe in Windows Xp een foto verkleinen en naar outlook express e-mailontvanger sturen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

janobos

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2005
Berichten
9
Geachte,
Toen ik vroeger op een foto rechts klikte en "kopiëren naar" e-mailontvanger koos, opende zich automatisch een venstertje waar ik die foto kon verkleinen of op zijn ware grootte doorsturen naar de e-mailontvanger om deze vervolgens per e-mail te kunnen versturen.
Op heden opent zich dit venstertje niet meer en wordt de foto onmiddellijk in zijn geheel naar de e-mail ontvanger doorgestuurd, wat heel vervelend is.
Hoe kan ik het bekomen van dit automatisch venstertje opnieuw instellen. Dit moet vermoedelijk ergens in Windows Xp in te stellen zijn?
Ik heb een Hp Pavilion t580.be pc met Windows Xp en Outlook Express.
Met dank,
janobos
 
Het is ook mogelijk om de foto een X % te verkleinen met paint.
 
Hallo,

Je bedoelt het venstertje dat in de bijlage wordt weergegeven ....
Het gekke is, dat er kennelijk geen enkele infomatie bestaat over het in- of uitschakelen van deze optie.
Het is in elk geval een optie die in WindowsXP hoort te zitten en niet in je mailprogramma of iets dergelijks
 

Bijlagen

  • comprimeren.JPG
    comprimeren.JPG
    20,2 KB · Weergaven: 80
Hallo,

Je bedoelt het venstertje dat in de bijlage wordt weergegeven ....
Het gekke is, dat er kennelijk geen enkele infomatie bestaat over het in- of uitschakelen van deze optie.
Het is in elk geval een optie die in WindowsXP hoort te zitten en niet in je mailprogramma of iets dergelijks

Inderdaad, dit is het venstertje "Afbeeldingen per e-mail verzenden" dat U verstuurd heeft met de link "comprimeren.JPG" dat ik mis.
Misschien weet toch nog iemand hoe ik dit venstertje opnieuw kan te voorschijn roepen???
Even afwachten maar.
Alvast bedankt,
janobos
 
Het is ook mogelijk om de foto een X % te verkleinen met paint.

U kunt inderdaad met paint of een ander programma foto's verkleinen, maar het venstertje dat automatisch te voorschijn kwam was zo handig.
Bedankt voor de reactie. Zie de reactie van dhr. Ommeren
janobos
 
Laatst bewerkt:
Die Image Resizer Powertoy is inderdaad ook handig.
Kende ik niet.

Bedankt en graag gedaan. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan