Hoe IncrediMail met Gmail?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Berichten
1.636
Weet iemand hoe ik Incredimail moet configureren voor Gmail? Ik heb al de hulp van Gmail geprobeerd, maar wat is ' Use Authentication'? Ik heb de Nederlandse versie van Incredimail.
 
Gewoon net zoals in Outlook Express.
Je stelt gewoon een PO3 in en zet bij smtp server je eigen provider en past ook de poorten aan.
Zie bijlage.....en let op het vinkje!!!!
Je moet POP3 ook activeren bij Gmail.
 
Laatst bewerkt:
let er wel op dat je de bijde vakjes met ssl aanvinkt, want anders wil gmail nog wel eens moeilijk doen,

heb je je gmail account trouwens wel goed ingesteld hiervoor. Dit kan je doen bij settings bovenin je gmail scherm
 
Oh ja, haha, ok zal ik even proberen. :D
Trouwens, krijg ik straks alle mail die in mijn spam folder zitten ook binnen? Laatst had ik er nog 74!
 
nee, alleen de berichten in je inbox worden meegenomen
 
Hmm, ik kan nu wel inloggen op mijn account, maar ik krijg mijn mail heel langzaam binnen, vaak blijft het steken op 1% of 3%...
 
@Systemizer,

FF Offtopic, maar waar is je leuke Avatar nou :(
 
Geplaatst door Systemizer X100
Hmm, ik kan nu wel inloggen op mijn account, maar ik krijg mijn mail heel langzaam binnen, vaak blijft het steken op 1% of 3%...


Dat is af en toe...heb ik ook.
FF afsluiten en opnieuw proberen...
 
Heb je de account op deze manier ingesteld, let vooral op de poorten, als je het zo hebt, dan moet het geen problemen opleveren:




You can use the following information to configure POP. If you encounter difficulties, we suggest contacting your mail client's customer support department for further instructions.

Incoming Mail (POP3) Server – requires SSL: pop.gmail.com
Use SSL: Yes
Port: 995

Outgoing Mail (SMTP) Server – requires TLS: smtp.gmail.com (use authentication)
Use Authentication: Yes
Use STARTTLS: Yes (some clients call this SSL)
Port: 465 or 587

Account Name: your Gmail username (including '@gmail.com')
Email Address: your full Gmail email address (username@gmail.com)
Password: your Gmail password
 
Hoi Ron,

Dat heb ik ooit zo eens gedaan maar bij mij deed hij het alleen als ik als smtp mijn eigen provider nam....
 
Geplaatst door Ron_123

Outgoing Mail (SMTP) Server – requires TLS: smtp.gmail.com (use authentication)
Use Authentication: Yes
Use STARTTLS: Yes (some clients call this SSL)
Port: 465 or 587

Volgens mij licht het probleem bij de 'Authentication'. Hoe stel ik dat in bij IncrediMail?
 
Heb je al je eigen provider bij smtp neergezet en ook de daar bijbehorende poort??
 
Dat met die provider, daar heb je gelijk aan, sommige providers vragen daar om, maar met de meesten kan het via gmail.

over authentication, dat is het vinkje dat je zit bij eigenschappen van je gmail account onder het tabblad servers, en dan het vakje aanvinken met: inloggen door beveiligde wachtwoordverificatie
 
Geplaatst door Raymond Bos
Heb je al je eigen provider bij smtp neergezet en ook de daar bijbehorende poort??

Eigen provider? Bedoel je dan smtp.myadsl.nl?

Als ik dat Beveiligd wachtwoord verificatie gebruik krijg ik een error: not supported
 
Welke je nu voor al je andere POP3 adressen gebruikt.
Bij mij dus smtp.wanadoo.nl en de bijbehorende poort
 
ik heb dan ook Wanadoo, maar ik kan er gewoon gmail neerzetten, en het werkt perfect, maar je kunt het in ieder geval proberen

heb je nu wel in het derde tabblad (geavanceerd) de twee vinkjes aangezet, en de poorten op 465 en 995 gezet.

als je wel hebt, dan zijn je instellingen bij gmail niet goed, dan moet je daar naar settings gaan, en daar bij pop3 settings alles goed instellen. (weet je zeker dat je dit al aangezet hebt)
 
Hmm dat werkte niet :(
Heb nu ook moeite met inloggen, mijn paswoord en username worden niet geaccepteerd.
 
Geplaatst door Ron_123
ik heb dan ook Wanadoo, maar ik kan er gewoon gmail neerzetten, en het werkt perfect, maar je kunt het in ieder geval proberen

heb je nu wel in het derde tabblad (geavanceerd) de twee vinkjes aangezet, en de poorten op 465 en 995 gezet.

als je wel hebt, dan zijn je instellingen bij gmail niet goed, dan moet je daar naar settings gaan, en daar bij pop3 settings alles goed instellen. (weet je zeker dat je dit al aangezet hebt)

De twee vinkjes voor SSL, de poorten staan goed, alles is goed ingevuld en bij Gmail staat 'Status: POP is enabled'

:confused:
 
en heb je nu alle vinkjes aanstaan in alledrie de tabbladden, de laatste twee moet je natuurlijk zelf weten, die voor kopie en de junkfilter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan