hoe inloggen op server vanuit ander netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

enzoishier

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
hoi daar ben ik weer :thumb:

ik blijf maar vragen posten he ??? :rolleyes:

nou mijn vraag
ik heb een server met een administrator acount allemaal goed
ik heb remote control alleen op mijn eigen netwerk kan ik inloggen hoe zorg ik dat ik ook kan inloggen
als ik bijvoorbeeld bij mij oma ben.

mvg enzoishier

Dan kan toch gewoon bijvoorbeeld: 192.168..... of bedoel je het publieke IP-adres?

LAN = 192.168.x.x
Wodt door je router uitgedeeld aan de apparaten in het netwerk.
WAN = IP-adres dat door je provider wordt uitgedeeld.

uuuuuuh

hou ff rekening dat ik 11 ben

dat ik gewoon een mini server wil die je vanuit uit elk netwerk kan openen via extern buareu blad at meegeleverd is met xp gewoon .
dat bedoel ik
ik ben best technis aleen iets makkelijkker waar moet ik zijn ofzo want ik ben wel 11

Ik help mensen van elke leeftijd... ik ben zelf 15, vroeger was ik ook zo.

Welke router/modem heb je? Staat onderaan die bak.

ik heb een d-link daar zit hij rechtstreek op
ik heb ook een drie com switcher dus dat is ook een mogelijk heid XD

RDP (remote desktop) staat standaard op poort 3389 ingesteld.
wat je dus wil: bij bv je oma start je RDP(poort 3389) je moet dan het ip adres van je router invullen(WAN) het ip adres voor de buitenwereld.
Dit kun je bv achterhalen via http://www.mijnip.nl dit is het adres van jou router op het internet.
Als RDP op de pc van jou oma op jou router uitkomt dan zal de router niets doen omdat bijna alle inkomende poorten geblockt worden.
Je zegt dus in de instelling van de router: als er een verbinding binnenkomt via poort 3389(RDP) dan moet je die vebinding doorzetten naar mijn server.
Dit doe je door pordforwarding je zegt dan dat poort 3389 doorverwezen moet worden naar het ip adres van jou server .
Kijk maar eens op http://portforward.com/ dit is de site die ik altijd gebruik omdat ik met redelijk veel verschilende modemrouters te maken heb.
Op die site kies je links bovenin router list.
Je zoekt je router op en klikt op de link. daarna even rechtsboven advertentie skippen.
Je krijgt nu een lijst met allemaal programma's waartussen ook "remote desktop" staat.
als je daarop klikt krijg je een duidelijke uitleg met plaatjes hoe het moet.
als remote desktop er niet tussenstaat kies dan een ander programma en vul dan de pooer 3389 in ipv de poort die in het voorbeeld staat.
ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen.
PS hou er rekening mee dat als je van je provider geen vast ip adres hebt, het kan zijn dat je opeens vanuit je oma niet zomaar kunt inloggen.
Mocht dit voorkomen dan zou je eens naar dyndns kunnen gaan kijken. maarja eerst maar een inloggen.
mvg Rein

bedankt maar voor duynds
heb ik in plaats logmein free die is heerlijk aleen rdp vind ik fijner

Dyndns is niet nodig. Als je het via rep wilt doen dan hoef je alleen de bovenstaande instellingen te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan