Hoe instaleren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MisterDennis

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Onder welke gebruiker kan ik het beste programma`s instaleren?

IK ben hoofdgebruiker, mijn broertje ook.

Als ik iets instaleer, komt dat ook bij hem te staan, geen probleem.
Ik heb nero er op staan, iemand die geen hoofdgebruiker is, kan geen cd`s branden, dat vind ik jammer.

Maar wat als ik nou programma`s instaleer als ik "Administrator" ben?
Hoe zit dat dan?
kan dan ook iedereen gebruik maken van alles, en kan een niet hoofdgebruiker dan wel cd`s branden?

Want dan stel ik mijn broertje niet in als hoofdgebruiker en kan hij niks instaleren zonder mijn toestemming.

Alvast bedankt, en ik kan pas weer na het weekend of zondag reageren

De meeste programma's die ontworpen zijn om te kunnen functioneren onder verschillende gebruikers, geven tijdens de setup(installatie) de optie om aan te vinken. "For everybody who uses this computer" of "Only me".. Standaard staat die optie altijd op iedereen die deze computer gebruikt..

Dus even opletten tijdens de setup...

Er zijn programma's die zich alleen maar installeren onder "Current user" Huidige gebruiker" die zullen dan ook alleen maar in het start menu van de huidige gebruiker staan.. Programma's voor iedere gebruiker staan dan ook in het start menu "c:\doc and setttings\all users"..

Daar staat Nero ook wanneer je bij de setup aanvinkt "Voor alle gebruikers"..

Als jij je broertje een beheerders account hebt gegeven zou hij net als jij gewoon moeten kunnen installeren wat ie maar wil.. Geef je hem een beperkt account kan dat natuurlijk niet...:thumb:

hoofd gebruiker is niet per definitie ook de beheerder..
Snappie:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan