Hoe installeer ik geluidshardware?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wumbo

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2008
Hoe kan ik zien welke geluids kaart ik heb?

ik zoek een driver voor mijn geluidskaart want mijn geluid doet het niet omdat ik de computer heb geformateerd. alleen ik kan het type niet vinden, dus weet ik ook niet welke driver ik nodig heb.
ik heb everest home edtion gedownload om er achter te komen wat voor type geluidskaart ik heb. en er staat ondermultimedia Pci/pnp audio: VIA AC'97 enhanced Auto controller en windows audio daar staat verder niks bij alleen een grijs scherm. wat nu?

Laatst bewerkt:
zoek je driver cd'tje daar staat hij misschien wel op,

zo niet, moet je even kijken naar het merk van je geluidskaartje, of kijken bij configuratiescherm hardware hoe het merk heet,

zo dra je het weet ga je naar de site van de fabrikant van je geluidskaart en downlaod een driver die altijd op de sites staan.

onboard kaart of losse kaart??
bij onboard staat alles op je cd van je moederboard
en vergeet chipset driver en zo niet

er staat niks van bij van het merk van de geluids kaart, hoe moet ik nu weten wat ik moet hebben?

Laatst bewerkt:
ik zit ook met het zelfde probleem. Graag iemand hulp gevraagd. Thx alvast.

onboard kaart of losse kaart??
bij onboard staat alles op je cd van je moederboard
en vergeet chipset driver en zo niet

lees dit nog eens door

en vergeet niet op de site van van je laptop/pc te kijken hier staan vaak bij downloads/drivers veel drivers te vinden, die je het liefst allemaal moet installeren.
als je ze allemaal geinstalleerd hebt zal je geluid het vast en zeker weer doen.

wat is het merk en type van je laptop/pc?
dan willen wij wel helpen verders mocht je er niet uit komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan