Opgelost Hoe installeer ik in linux mint een driver voor een wifi usb dongel vanaf de cd

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Ik ben nieuw in Linux en loop tegen allerlei beginnersproblemen op.

Zo heb ik een wifi usb dongel aangeschaft (ThunderGold WiFi Adapter USB - USB WiFi Adapter - 1300 Mbps) die qua hardware wel herkend wordt door Linux Mint (lsusb ziet de RTL88x2bu ) maar er schijnt geen driver in mijn linux Mint installatie hiervoor te zitten.
Bij de dongel zit een installatie CD met drie mappen binnen de map "linux": 8811AuLinux, RTL8814AU_Linux_v5.8.5.1 en RTL1888192EUS_Linux_v4.3.0.4
In de root van de CD zit wel een usermanual, maar dat gaat over de installatie van de driver onder windows.

Ik heb al wat gegoogeld hoe een wifi driver te installeren vanaf een cd, maar ik krijg alleen maar instructies te zien hoe dat via Github te doen, maar daar loop ik ook vast omdat ik daar een abonnement op schijn te moeten hebben.
Zucht, wat is window dan toch eenvoudig om mee om te gaan :-(

Ok, wie kan mij in lekentaal vertellen hoe ik de driver voor deze wifi-dongel vanaf de cd kan installeren in Linux Mint

Wordt die niet automatisch herkend? Je zei net dat de hardware wel herkend wordt? Wat is het nou?

En waar haal je vandaan dat je een abonnement op Github nodig hebt?

Nee, hij wordt niet automatisch geinstalleerd.

Een van de adviezen die ik m.b.v. google vond was door de driver te downloaden via Github.
Toen ik dat deed, en daarbij precies de commando's invoerde zoals aangegeven, leek alles goed te gaan, tot dat er contact was met Github en toen kwam de vraag wat mijn ....... (ik weet niet meer precies wat de bewoordingen waren, maar het kwam er neer dat ik bekent moest zijn bij Github.)

Heb je een linkje naar die Github source?
Github is puur een site om sources te delen. Dus ik begrijp niet echt waarom je op Github vastloopt? Het lijkt mij geen vereiste voor installatie.