Hoe instellen, dat bij start I.E. webpagina opent in maximum formaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

everhart

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
Hallo,

Waar het door is gekomen weet ik niet en na enig zoeken kom ik ook niet tot de oplossing.
Misschien weet hier iemand het:

Als ik Internet Explorer start, opent de basispagina altijd in de 'Verkleinen'-modus en daardoor steevast in een derde van het normale formaat.
Waardoor ik altijd daarna eerst rechtsboven op het icoontje 'Maximaliseren' moet drukken, alvorens de pagina geheel te kunnen zien.
Hoe is dit standaard te veranderen, zodat ik direct bij het openen het maximum formaat heb:confused:

Groeten,

E.
NB: kies ik, zonder I.E. af te sluiten een andere website, dan verschijnt ie wel op de gewenste maximale grootte.

Hoi,

Als je de randen van de vensters uitrekt met je muis tot het hele scherm, zal de volgende keer als je deze pagina opent deze formaat houden! (straks ff getest)

Als het een snelkoppeling is, kun je gewoon rechtermuisknop op snelkoppeling en dan klikken op openen maximaal

Hoi,

Als je de randen van de vensters uitrekt met je muis tot het hele scherm, zal de volgende keer als je deze pagina opent deze formaat houden! (straks ff getest)

Die oplossingsmogelijkheid had ik al eerder geprobeerd, maar helaas, dat werkt niet.
Dwz: na uitrekken, afsluiten en opnieuw openen toch kleine formaat.
Overigens ter precisieering:

Uitgezonderd de snelkoppeling vanaf mijn bureaublad van I.E. zelf (komt dan startpagina in maximale grootte) blijven alle snelkoppelingen naar andere websites dit gedrag vertonen.

Laatst bewerkt:
Als het een snelkoppeling is, kun je gewoon rechtermuisknop op snelkoppeling en dan klikken op openen maximaal

Als ik dat doe krijg ik in het uitrolmenu o.a. 'openen' te zien, maar geen optie 'openen maximaal'.
Ik heb Windows XP. Misschien geldt dit voor Vista ofzo?

Kortom, dank voor de 2 reacties, maar 't probleem is er nog steeds.:confused:

Als je onderop de taakbalk (naast start) met rechts op het ie icoontje klikt, krijg je een menuutje!
Kies hier "eigenschappen" en kies bij uitvoeren gemaximaliseerd!;) Dit kan ook met de ie snelkoppeling op je bureaublad!!

Ook met F11 krijg je een maximaal venster!

En bij het uitlijnen is het belangrijk dat het vanaf de onderste hoeken en de bovenste hoeken gebeurd! De volgende keer zal het ook maximaal zijn. ie onthoudt dit dan! Maar de 1e optie moet ook werken!

Laatst bewerkt:
Als je onderop de taakbalk (naast start) met rechts op het ie icoontje klikt, krijg je een menuutje!
Kies hier "eigenschappen" en kies bij uitvoeren gemaximaliseerd!;) Dit kan ook met de ie snelkoppeling op je bureaublad!!

Ook met F11 krijg je een maximaal venster!

En bij het uitlijnen is het belangrijk dat het vanaf de onderste hoeken en de bovenste hoeken gebeurd! De volgende keer zal het ook maximaal zijn. ie onthoudt dit dan! Maar de 1e optie moet ook werken!
Het is nu gelukt door even wat preciezer bezig te zijn geweest met uitlijnen! Bedankt!:thumb:
Zo te zien krijg ik nu weer van alle snelle koppelingen het maximale scherm.
F11 ken ik wel, maar is ook een extra handeling, en dan vult de website je hele beeldscherm, zonder werkbalk etc.
De andere tip snap ik niet, want als ik rechtsklik vlak naast de startknop, en dan op 'Eigenschappen' krijg ik een schermpje met twee tabbladen, tw 'Taakbalk' en 'Menu start'. Nergens vind ik 'Uitvoeren gemaximaliseerd'.

Laatst bewerkt:
Mooi zo!:thumb:

Ik heb naast mijn start ook een kleine snelkoppeling voor internetexplorer en mediaplayer, bureaublad ed. Jij hebt dat waarschijnlijk niet! Heb je het ook geprobeerd met de ie snelkoppeling op je bureaublad?
Maarja via uitlijnen is het gelukt, dus die andere opties vervallen!

Mooi zo!:thumb:

Ik heb naast mijn start ook een kleine snelkoppeling voor internetexplorer en mediaplayer, bureaublad ed. Jij hebt dat waarschijnlijk niet! Heb je het ook geprobeerd met de ie snelkoppeling op je bureaublad?
Maar ja, via uitlijnen is het gelukt, dus die andere opties vervallen!
Ah, sorry, ik heb je niet goed gelezen, zie ik nu: ik moest òp het I.E.-icoontje klikken, ik dacht in het vak rechts naast de startknop, waar o.a. dat I.E.-icoontje staat.
Nu kom ik inderdaad terecht op die bedoelde 'Eigenschappen'.
Ga je gewoon in dat vak staan en daar rechts aanklikken, dan krijg je een heel ander schermpje nl.
Maar het is nu zodanig ingesteld door de precieze uitlijning, dat het niet uitmaakt of ik 'normaal', 'minimaal' of 'maximaal' instel, het is altijd een volledig scherm.:)
De snelkoppeling op t'bureaublad werkt ook OK.
Nogmaals bedankt Chico, mede namens de overige Marxbros:d.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan