hoe inter net mb's en ip adressen besturen via router

Status
Niet open voor verdere reacties.

jordolsoft

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
hallo allemaal

ik heb een vraag . ik heb een router tp-link wr740n en ik zou graag voor mijn huislijke internet gebruikers een aantal kb/mb per sec internet willen instellen aangezien anders de een alles heeft en de anders heel sloom.het gaat hier om 6 gebruikers mocht dat van belang wezen.of is er een programmetje of zo iets

en zal ook iemand weten hoe je hier de poort van zal moeten openen ik heb utorrent en voeg ik iets toe dan download kwa instellingen in de router doe dan download ik 80 kb sec en als ik dit weg doe dan dowload ik 600 kb sec
alvast bedankt
groeten jordolsoft

Laatst bewerkt:
Leuk idee maar dat gaat je niet lukken.

Tardis

dit is inderdaad bijna onmogelijk als andere mensen er last van hebben dat jij te veel download moet je je max download van utorrent wat lager zetten

ergens in jouw router zou een optie met QoS moeten staan en als het goed is, is dit de optie die je zoekt;)

dankjewel voor jullie antwoorden

maar aangezien dat je wel ip adressen kan blokkeren dacht misschien ook wel een limiet op zetten
ik kreeg van whdevenloper een tip en die ga ik uit voeren

een poort doe je toch open dat het sneller gaat? maar bij mij gaat het juist langzamer misschien zet ik het ergens verkeert neer ?

groeten jordolsoft

Ip adressen in router uitschakelen

hallo

is er ook een mogelijk heid om ip adressen uit te zetten of te blokkeren in tp-link wr740n?
de qos heb ik niet gevonden misschien is ie er wel maar zie ik heb nie:shocked:

groeten jorolsoft

het zou goed kunnen dat je router die optie niet bezit,

misschien kun je is als je bent ingelogd op je router een printscreen maken en aan je post hangen zodat ik de opties kan zien?

het kan ook best bandwith control heten;)

Ook met QoS gaat je dat niet lukken.

Tardis

ik weet niet of je wat hebt aan dit engelse artikel erover?

dit gaat ook over een tp-link
http://www.tp-link.com/en/article/?id=194
kun je die dingen niet vinden, kun je dan eens een printscreen maken van het stukje binnen het sub-menu 'Bandwidth Control'?

ik heb dit zelf nog nooit gebruikt dus ik weet niet of dit allemaal werkt zoals je wilt, maar proberen kan geen kwaad.

screen2.jpg

ik hoop dat dit een goede printscreen is voor jullie

het is wel een goede site maar er is geen QOS in mijn router te bekennen
dankjewel

Laatst bewerkt:
even dat je het begrijpt,

het word op die site misschien niet helemaal aangegeven, maar het zijn dezelfde opties alleen heten ze wat anders, QoS heet bij jou Bandwidth Control

dankjewel

hallo

het is me gelukt, ik wil jullie even hartelijk bedanken voor jullie hulp
met name...WHDeveloper,56Tardis,Laurensnerd
en als ik nog eens problemen heb dan weet ik waar ik moet wezen :D

goedweekeinde groeten Jordolsoft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan