hoe internet verbinding herstellen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sitas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat Sitas naar een winkel is om een cdrom te halen.

We zullen zo wel horen of het gelukt is:)

Hoi sitas, ben voor een paar uurtjes weg. Kan op je eventueel binnenkomende berichten niet meer reageren. Hoop, dat je probleem snel tot het verleden zal behoren door de hulp van andere Helpmijers, genoeg bekwame mensen hier bij Helpmij. (ik niet zo hoor)

Succes,

Dennis.

Geplaatst door Tanja1968
Ik denk dat Sitas naar een winkel is om een cdrom te halen.

We zullen zo wel horen of het gelukt is:)
Dat denk ik ook dat zij(of hem?) zo'n cdrom probeer te bemachtigen. Ja, we zullen dat straks van haar(hem)wel vernemen of het gelukt is met de installatie.:)

Dennis.

niet gelukt, zonnetverbinding komt niet tot stand

Hoi,
Bedankt voor de rwacties.
ik heb bij mijn vader opnieuw de verbinding aangemaakt via netwerkbeheer,hij staat er nu weer in (een nieuwe account hoeft inderdaad niet, verkeerd geformuleerd). Maar zodra je de verbinding wilt maken geeft hij gelijk aan: kan geen verbinding maken. Heel vreemd.
Nu heb ik het op mijn computer geprobeerd (zonnet verbind toegevoegd)maar alsik dan met dat nummer ga inbellen krijg ik de medling: externe computer reageert niet...
Dus het lijkt erop alsof zonnet uit de lucht is ofzoiets. Ik heb ook geprobeerd via de telefoon het inbelnummer te kiezen en dan krijg ik de toon van een afgesloten nummer.....
Nou ik kap er voor vandaag eerst mee ik weet het ook niet meer.
misschien heeft iemand nog tips?
Groetjes:confused:

Ik heb vanmiddag ook nog geprobeerd om op een pc een zonnet verbinding te krijgen.

Hij bleef zeggen : kan geen verbinding maken

Dus het is heel goed mogelijk dat hij uit de lucht is.

Ik krijg wel verbinding met Zonnet.

Hoi sitas, hier ben ik dan weer, maar voor eventjes.

Je hebt inmiddels een nieuwe inbelverbinding voor Zonnet aangemaakt, maar een verbinding met Zonnet kwam maar niet tot stand.

1) Klik op je browser(ik neem aan dat je IE hebt) achtereenvolgens op Extra/Internet-opties/Verbindingen

2)Klik in het vakje op de nieuwe verbinding die je zojuist aangemaakt hebt.

(Het is best mogelijk dat je meerdere verbindingen aangemaakt hebt, maar die niet succesvol waren aangemaakt en je ze daar nog hebt laten staan. Daarom is het van groot belang dat je de nieuwe moet selecteren door het erop te klikken. En hopelijk heb je deze nieuwe verbinding ook zoals het hoort aangemaakt. Daar ga ik nu even vanuit.)

3) De optie "Altijd mijn standaardverbinding kiezen" moet je activeren door het erop te klikken(onderste cirkeltje), als dit tenminste nog niet gedaan is. Klik vervolgens op OK.

Probeer nu een verbinding met Zonnet te maken. Mocht het nog steeds niet lukken, dan zijn de instellingen van je nieuwe verbinding nog niet goed.
Aan zonnet zelf kan het niet gelegen hebben, want op hun site staan er qua storingen geen bijzonderheden.

Zelf gebruik ik een Zonnet inbelverbinding als backup, het werkt gewoon bij mij.

Ik kan hier alle juiste instelling wel plaatsen, maar dit is echt niet nodig. Op hun site staat duidelijk beschreven hoe je dat moet doen, een link daarvoor gaf ik je al eerder.

Misschien toch nog 2 tips, ik houd het maar kort.
Ten eerste wordt de fout vaak gemaakt, omdat tcp/ip niet geselecteerd staat en ten tweede dat het juiste modem(tenzij je maar één hebt) bij de eigenschappen van je verbinding niet geselecteerd staat.

Succes.

Groet Dennis.

Is wel geen antwoord op de vraag, maar bij surfmax kun je surfen zonder dat eje hoeft te registreren, overal surfmax invullen en je bent good to go.

PS.Deze provider heb ik zelf ooit gebruikt in de hopfase van adsl hccnet -> adsl demon. In verhoudeing was ie toen de goedkoopste en heb er geen problemen mee gehad.

Laatst bewerkt:
nog niet, wel foutmelding 666

Verder geprobeerd: mijn vader heeft nu mijn internetverbinding toegevoegd van keyaccess met mijn wachtwoord etc. Ook dan krijgt hij de foutmelding:
666, externe toegang kan de verbinding niet voltooien, de modem is niet aangesloten of de telefoonlijst is niet actief. Sluit modem aan op de computer.

Lijkt dit er op alsof het stuurpogramma van het modem het opneens niet meer doet? Dit heb ik zelf nl een tijdje gelden gehad toen moest het stuurpogr. opnieuw geinstalleerd worden.
Zie door de bomen het computerbos niet meer. En via de telefoon uitleggen aan mijn vader is ook lastig, hij kan immers zelf nu niet op deze site komen.....

Sita

Vaak heb je bij modems achterin 2 gaatjes. Probeer het stekkertje eens in het andere gat te doen als die er is.

Sitas, zoals je eerder hebt vermeld draai je XP als besturingssyteem. Dus, aan de drivers kan het niet gelegen hebben, want XP vindt de juiste drivers wel voor je modem. Je kunt bij "Apparaatbeheer" via de eigenachappen van je modem natuurlijk even checken naar de goede werking ervan.

Wat Tanja1968 bedoelt is de "In-line" ingang, daar moet je zijn en niet bij de andere ingang. Is dit wel juist aangesloten en je kunt nog steeds geen verbinding tot stand brenegen dan weet ik 100% zeker dat de instellingen in de gemaakte nieuwe verbinding niet van de juiste gegevens zijn voorzien. Het ligt echt in de TCP/IP omgeving en/of in het vakje kengetal; daar moet het leeg blijven. In het vakje telefoonummer moet het kengetal wel worden vermeld.

Dennis.

Met TCP/IP bedoel ik het volgende:

1) Start/Verbinding maken/Alle verbindingen weergeven/Rechtsklik op de actuele verbinding(die je recentelijk aangemaakt hebt)

Vervolg:

2) Klik op Eigenschappen

Je komt nu op het scherm "Eigenschappen voor ...."
(..... , omdat ik niet weet welke naam je aan die verbinding toegekend hebt)

3) Je moet het tabblad Algemeen hebben: Selecteer het juiste modem(tenzij je er maar één hebt, maar er kunnen nog oude modem definities staan, die eigenlijk weg moeten)
Chek hier het vakje voor het netnummer, het moet leeg zijn. En het vakje Abonneenummer moet het volledige nummer bevatten.

4) Ga nu naar het tabblad Netwerk.
Heel belangrijk! Geef een vinkje op "Internet-protocol(TCP/IP)"

En klik als laatste op OK

Success.

Dennis.

windows 98

Het besturingssysteem van mijn vader is windows 98. Het gaat om zijn verbinding die niet lukt, hij krijgt de foutmelding 666.
Ik heb XP maar dat het bij mij niet is gelukt doet misschien niet ter zake, ik heb zijn gegevens gebruikt maar ik heb inderdaad een ander IP nummer en telefoonnummer.
Het gaat dus om de verbinding van mijn vader met windows 98. En wat de instellingen betreft, hij had steeds verbinding maar opeens niet meer en toen waren de gegevens nog niet gewijzigd. Inmiddels wel maar we hebben alles nagelopen en alles klopt. Behalve iets met het modem lijkt het.
Ik ga nu zelf nog even proberen een eigen nieuwe verbinding te maken met zonnet, met mijn eigen wachtwoord etc. Kijken of dat lukt.
Wat is trouwens ICP/IP omgeveing? En hoe kan ik dat checken bij mijn vader?
Dank voor het meedenken!

waar zit de modem?

Vergeten: achter uit de computerkast van mijn vader zit het snoertje met telefoonstekker. Verder geen gaatjes te zien. Het snoertje zit erin met een soort plugje en kan nergens anders in. De modem zit in de kast?

Ik zal hier maar niet over de ISO-lagen uitgebreid gaan hebben, maar "Internet-protocol(TCP/IP)" is daar wel een onderdeel van. Zonder deze protocollen zijn wij niet in staat om te gaan internetten. Daarom moet die optie TCP/IP bij je verbinding wel aan staan.

Ja, misschien heb je dat zelfs ook al aan staan hoor.
Ik hoor het wel.

Dennis.

Re: windows 98

Geplaatst door sitas
Wat is trouwens ICP/IP omgeveing? En hoe kan ik dat checken bij mijn vader?
Dank voor het meedenken!
Lees mijn bericht svp.

Dennis.

was net de vraag aan het intypen

toen je bericht kwam. Ik kwam pas daarna binnen.
Ga nu eerst even met de kids weg, ga er later mee verder, doei!

Re: waar zit de modem?

Geplaatst door sitas
Vergeten: achter uit de computerkast van mijn vader zit het snoertje met telefoonstekker. Verder geen gaatjes te zien. Het snoertje zit erin met een soort plugje en kan nergens anders in. De modem zit in de kast?
Een modem heeft veelal 2 ingangen, je moet de "In-line" ingang hebben en niet de andere. Je kunt het altijd proefonderlijk uitzoeken, als daar geen "In-line" staat, maar dat zul je inmiddesl wel al gedaan hebben.

Een netwerkkaart heeft een wat grotere stekker.

Oké, je vader draait Win98, dus via accessoires/externe toegang(in die geest; heb nu 4 pc's aanstaan, alleen geen Win98 als os, jammer)

Dennis.

Re: was net de vraag aan het intypen

Geplaatst door sitas
toen je bericht kwam. Ik kwam pas daarna binnen.
Ga nu eerst even met de kids weg, ga er later mee verder, doei!
Ja, ik houd het zelf ook niet meer bij. Het gaat me te vlug allemaal. Een prettige dag verder dan.

Bedenk wel, of je nu XP of Win98(of iets anders) TCP/IP moet wel worden herkend door je verbinding, daar draait het om in alle gevallen.

Dennis.

het vervolg...

Mijn vader heeft een PB computer en heeft de PC Doctor erop losgelaten. Ook dit progr. geeft aan dat het geen modem kan detecteren of niet aangesloten is. Het lijkt er toch op dat er iets met het modem aan de hand is. Aangezien het een Packard Bellcomputer is zit er geen software bij qua drivers (of hoe je dat ook maar noemt) alleen een diskette om de originele fabrieksinstellingen te herstellen. Alle daarna gemaakte bestanden zijn dan weg. En dit durft mijn vader niet aan als niet ervaren gebruiker.
Mij lijkt dit nog niet eens zo verkeerd, te meer omdat het onze oude computer is en al zo'n 3 jaar oud en inmiddels supertraag is. Wat denken jullie zou dit helpen het modemprobleem te verhelpen?
De instellingen lijken allemaal goed als ik alle bovenstaande tips heb gelezen en heb laten opvolgen...
Sita

Sorry voor de zeer te late reactie.

Ja, met een PB computer kun je niet zo gauw in eigen hand zetten. Je moet je zich altijd gaan beroepen op die recovery-cd(diskette). Je bent er pas vanaf, als je je hd opnieuw formateert en zelfs de speciale partitie die er is ook moet verwijderen. Dan pas ben je niet meer zo afhankelijk van die recovery-cd(diskette).

Let op! Ik zeg niet dat je de hd nu moet formateren, het is even ter info.

Je kunt je vader pc altijd middels de diskette naar de originele fabrieksinstellingen terugbrengen. Maar je vaders bezorgheid is natuurlijk terecht, aangezien eerder geïnstalleerde programmatuur verloren zullen gaan. Aan de andere kant heb je weer gelijk door te zeggen, dat je daarmee de oude snelheid van je vaders computer weer terugkrijgt, het zal dan weer sneller gaan draaien. Aangezien eventuele vervuilingen nu worden geelimineerd.

Maar voordat je dat doet, weet je ons te vertellen om wat voor merk modem het gaat? Je kunt toch de daarvoor benodigde driver(s) even downloaden?

Of is je modem misschien toch stuk? Probeer een verbinding met Zon te maken, wanneer je direct in het begin een tik hoort, dan is het modem wel goed. Hoor je helemaal niets, dan is hij kapot volgens mij.

Dennis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan