Hoe ISTactivex.dll virus verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marvel400

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2002
Hallo,

Mijn computer is gescant door adaware,spybot en Norton Antivirus 2004 geupdate.
Hieronder staat een bestand die een virus bevat en die
ik niet kan verwijderen,ik heb ook al een log via Hijjackthis gemaakt en gemaild maar helaas blijft ik met deze virus zitten.
Heeft iemand hier een oplossing voor.
Alvast bedankt.

Het gecomprimeerde bestand ISTactivex.dll in C:\Documents and Settings\ \Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\N6WNNLS1\0006[1].cab is een Advertentiesoftware bedreiging.

Probeer hem eens in quarantaine te plaatsen, mogelijk kan hij dan wel verwijderd worden via deze omweg.

reactie

Hallo Sigma,

Bedankt voor de snellste reactie ooit.
Maar het probleem is dat ik hem niet kan vinden,ook niet via het zoekprogramma dus hoe moet ik hem dan in
Qarantaire zetten? Ik kan het .dll bestand niet vinden?

Wanneer je je virusscan doet dan komt dit er toch uit?
Hij zegt dan dat het niet te verwijderen is. Tenminste ik neem aan dat je er zo achter kwam.
Wat wel lukt is in quarantaine zetten en dan kun je hem daar verwijderen.

Sorry Sigma, maar hoe krijg ik hem in quarantaine.
via uitsluiten of overslaan in het venster van norton.

Een item toevoegen in het venster van Quarantaine lukt niet want dan komt norton met een melding van :

Het bestand kon niet in quarantaine worden geplaatst.

Dit bestand wordt mogelijk gebruikt door een ander bewerking of er is onvoldoende schijfruimte.???????:evil:

Hallo Blacksheep,

Ik heb je raad opgevolg dus laten scannen via housecall
helaas heeft deze de virus ook niet gevonden.
De link die je opgaf had voornamelijk te maken met het zelfde probleem maar is via Hijackthis ook niet opgelost
dus ik blijf nog steeds met dit probleem opgezadeld.
Maar bedankt voor de reactie.

Scan nog eens in veilige modus. Bij het opstarten van je pc meteen op F8 achter elkaar blijven drukken, vervolgens krijg je een menu op je scherm en daar kan je kiezen voor veilige modus. (ziet er wel raar uit, grote iconen en zo) en zet je System Restore van tevoren uit en na de scan weer aan aan als je XP draait. Rechtsklik op Mijn Computer en kies Eigenschappen, tabblad System Restore en aldaar System Restore (Systeemherstel) uitvinken.

Leeg ook je cache: Om cache bestanden te wissen: Verwijder de "tijdelijke internet-bestanden'' (in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Algemeen) door te klikken op "Bestanden verwijderen" Activeer het selectievakje "Ook alle offline items verwijderen". Klik op OK.

hallo Geeske,

Geeske ik weet niet hoe maar na het legen van de cache
en het wissen van alle internet bestanden wat ik ook al vaker had gedaan maar dan via norton system works
Web Cleanup gaf norton na een scan geen fouten meer aan dus, conclusie ik ben van mijn virus af of niet soms.
PS ik ben niet overgeschakeld naar een veilige modus!!
Een ieder hartelijk dank voor het oplossen van dit probleem.:thumb:

Hopelijk ben je er inderdaad echt van af en anders kom je gewoon weer hier terug, altijd hulp aanwezig! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan