Hoe kan dit nou

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juuwtje

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2002
ik heb vandaag mijn nieuwe 2400+ ingebouwd
en hij gaat langzaam!
(ik vergelijk met mijn 1600+ die ik eerst had)
hij start langzamer op de 3d prestatie is ook al nie al te goed:

System Info Version: 2.2
Operating System: Microsoft Windows XP
Processor: AMD ThoroughBred @ 2.10 GHz
Graphics Card: NVIDIA GeForce4 Ti 4200
Total Physical Memory: 512 MB
Free Physical Memory: 345.85 MB
Motherboard Manufacturer:
Motherboard Model: VT8367-8233
3D marks : 9780

System Info Version: 2.2
Operating System: Microsoft Windows XP
Processor: AMD Athlon @ 1.57 GHz
Graphics Card: NVIDIA GeForce4 Ti 4200
Total Physical Memory: 512 MB
Free Physical Memory: 345.85 MB
Motherboard Manufacturer:
Motherboard Model: VT8367-8233
3D marks : 10036

What tha ****!?!?!?

wie snapt dit??

Tuurlijk ik heb alleen de processor vervangen met die 1600 ging het toch ook goed??

Moet zeggen dat ik er niet echt van op kijk hoor. De punten verschillen echt per keer. Je hebt gewoon nooit bij elke test exact dezelfde punten als voorheen.

Bij een schone Windows-installatie zullen de punten gewoon hoger zijn, dan wanneer je bij wijze van over een paar maanden weer eens test. Ook hangt er maar net van af wat er allemaal op de achtergrond meedraait en heel belangrijk; heb je getest na intensief gamen of na direct na de 1e koude opstart van de pc?

Nee bij de koude start ik moet toegeven dat hij het nu al iets beter doet kep de mipmap op het mooist staan en hij haalt al iets boven de 10000

en heb je met die oude proc misschien ooit sysmark oid gedraaid? Misschien kun je dat vergelijken...

Heej goed idee die zit toch bij pc mark?
Ik weet nog dat mijn cpu 3750 kreeg(1600+)

probeer dan eens die test met je nieuwe proc. Er viel me iets op aan je openingspost. Een 1600+ loopt niet op 1570 mHz en een 2400+ niet op 2100. Ik neem aan dat je ze hebt overclocked. Voor een eerlijke vergelijking kun je ze beter even terugklokken...

Geplaatst door meelman
probeer dan eens die test met je nieuwe proc. Er viel me iets op aan je openingspost. Een 1600+ loopt niet op 1570 mHz en een 2400+ niet op 2100. Ik neem aan dat je ze hebt overclocked. Voor een eerlijke vergelijking kun je ze beter even terugklokken...

Tsjah, maar dan nog. Die AMD Athlon @ 1.57 heeft nog wel steeds 10036 punten.

Een 2400+ loopt op 2Ghz, hij heeft em op 2.10 GHz draaien. Dit verschil is zo klein, dat het gewoon geen extra punten méér oplevert in 3DMark. Et verschil is immers maar 100Mhz.

Ik blijf bij me standpunt dat de punten bij elke test gewoon variabel zijn. Ik heb et zelf ook meegemaakt en dat is nix om je druk over te maken.

Et is natuurlijk wel zo dat die 2400+ iets hoger scores hoort te halen dan die 1600+. De 10000-grens moet zonder enige aanpassingen kunnen worden gehaald.

okay, das waar, maar ik vind dat er dan wel erg veel variatie in zit.

Bij mij is er wel variatie, maar nooit zoveel. Ik moet er wel bijzeggen dat ik de test altijd 3 keer draai.

3x !??!
Ik draai bijna altijd alleen test 2 en 4 want ik weet ongeveer hoeveel fsp ik ongeveer moet krijgen..
Maar ik heb mijn pc nu helemaal gewist en ik heb het nog nie opnieuw geprobeert maar ff een vraag tussedoor: ik wil M.E. en XP erop zetten moet ik :
1. XP 2. ME
1. ME 2. XP
Welke volgorde?

Geplaatst door Juuwtje
Welke volgorde?
In deze volgorde installeren.
1. ME 2. XP
Dan maakt Xp een dualboot aan.
Wel zorgen dat je een andere partitie voor XP neemt.

Geplaatst door Juuwtje
Ik draai bijna altijd alleen test 2 en 4 want ik weet ongeveer hoeveel fsp ik ongeveer moet krijgen..
maar hoe kom je dan aan die score? Daar moet je toch de hele test voor draaien?

Ik zou 'em toch ff twee of drie keer achter elkaar draaien, dan is je score wat stabieler.

Je moet alle tests draaien voor een volledig tellende score. Volgens mij heb je gewoon de demo gedaan (kan je tests aan- of uitzetten) ipv de benchmark.

Ik heb hem wel een paar keer gedraait maar ik probeer alleen 2 nadat ik een instelling heb verandert want dat zie ik of het goed is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan