hoe kan dit nou ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vipertronic

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2005
bij een pc winkel asus voeding - mobo - videokaart en intel proc en corsair geheugen gekocht. de verkoper heeft dit systeem voor mij samengesteld. kast apart gekocht en dvd brander had ik al.

probleem is bij installeren van xp geeft deze steeds aan dat bepaalde bestanden niet gekopieerd kunnen worden. als je op ok drukt gaat het installeren verder totdat xp erop staat. echter dan begint het probleem als je avg of adobe wilt uitpakken geeft deze aan beschadigde of ontbrekende cab files en andere bestanden. ook installeren van andere bestanden lukt niet.

heb verschillende xp cd gebruikt en verschillende branders en dvd spelers echter resultaat zelfde. het gehuegen (1gb) op andere bank gezet zelfde probleem. nu zegt de verkoper het ligt aan je kast ????????? hoe kan dat nou de pc werkt prima aan en uit enzo
ik hou het op het feit dat de onderdelen daar gekocht niet goed zijn of niet compatibel met andere onderdelen , want alles in de kast is daar gekocht.

waar moet ik het zoeken, kan iemand mij advies hierin geven. ik heb veel kasten omgebouwd en nooit dit probleem gekregen.

Aan je kast kan het zeker niet liggen of je moederbord moet ergens sluiting maken met je kast. Maar dan nog krijg je dan meestal al direct problemen met opstarten.
Duidelijk een geval van een verkoper die na verkoop niets meer wil doen. Niet meer heen gaan lijkt mij.

Als ik je verhaal zo lees dan zou ik in eerste instantie zeggen het ligt aan de XP cd, of het feit dat hij deze niet kan lezen.

Nu geeft je aan dat je het met verschillende XP cd's geprobeerd hebt. Zijn dit dan ook daadwerkelijk anders XP cd's of kopieen van de cd. Want dan zou de fout ook meegekopieerd zijn.

Tevens geeft je aan dat je problemen hemt met het uitpakken van AVG of Adobe. Heb je deze gedownload of worden deze tijdens de installatie van XP al geinstalleerd. Zo ja dan betreft het hier dus een aangepaste XP installatie ofwel Unattended en daar kan altijd een fout in zitten waarom het niet werkt.

Kun je ondanks de fouten XP wel opstarten ? Zo ja welke foutmeldingen zie je staan in de Event Viewer van XP (Start --> Uitvoeren --> eventvwr.msc en klik op OK.

Probeer ook eens je BIOS met de standaard waardes te laden, wil ook nog wel eens helpen als er ergens een instelling verkeerd staat.

Het feit dat je tijdens de installatie deze melding krijgt zal waarschijnlijk ook de verklaring zijn waarom je andere dingen, zoals installatie/uitpakken etx niet kunt uitvoeren. XP mist toch bestanden.

Je zou nog kunnen proberen om met Scannow /sfc XP te laten controleren. Via Start --> uitvoeren kun je dit invullen en dan klik je op OK

Ontbrekende bestanden probeert hij dan opnieuw te kopieren. Mogelijk dat het dan wel lukt.
Meer info: http://www.updatexp.com/scannow-sfc.html

hoi verschillende xp cd geprobeerd (verschillende sleutels) echter steeds hetzelfde
pc start wel op wil je bv google pack installeren dan breekt ie de download af of lukt of pakt het bestand niet uit (cab fouten) bios is met de standaard mobo cdrom geinstalleerd
mij gaat het erom van die kast dat de verkoper zegt ligt aan je kast lijkt mij onzin
hij zou het bord uitbouwen en dan opnieuw proberen. ligt volgens mij aan 1 van de componenten bij hem gekocht te weten voeding - mobo - proc -videokaart - harde schijf - geheugen hij zegt alles vervangen te hebben met hetzelfde resultaat ?????????

dit leg meestal aan het geheugen dat niet helemaal 100% goed is of niet goed mee werkt,
met dat type moederbord.
wat je kan doen is memtest draaien voor een paar uur.
of het bewuste geheugen ruilen voor meer compatible geheugen.
uit ervaring werk modules van dane electronics en geil zonder problemen.

dat heb ik nagekeken op de site moet werken met mobo en geheugen van fabrikant hij heeft ander geheugen erook in gedaan echter zelfde probleem wat ik wil uitsluiten is dat hij zegt dat die kast het probleem is want dat is onzin

kast is ook onzin
maar als hij ook weer crossair geheugen heb gebruikt is het normaal dat het kan zijn,
dat het weer niet werkte.
gebruik eens een ander merk geheugen.

weet niet of ze dat bij die winkel hebben, waar het mij om gaat is dat hij niet met een smoes komt ja je kast is het probleem (niet gekocht bij hun) hij heeft veschillende onderdelen vervagen en getest met zlefde probleem enigste optie was zei hij dat alles uitgebouwd moet worden en dan controleren als het werkt ligt het aan me kast. ik heb zoiets van ok kortsluiting in me kast dan moet de pc ook niet starten. en het is wel raar dat een pc winkel onderdelen verkoopt die niet met elkaar compatible zijn. op de asus site staat dat dat crossair geheugen er in moet kunnen. anders moet ik me geld terug krijgen want aan een defekte nieuwe pc heb ik niks

je zal zien als je ander merk geheugen heb dat het dan wel werkt.
ik heb dit namelijk vaker gezien.
en ook zelf een keer gehad dat ik windows niet normaal kon instaleren.
ik weet 99%zekker dat het geheugen niet optimaal werk met je moederbord.
en als pc winkel heben ze dit maar om te ruilen.
op de kast gaat namelijk geen softwaren ;)

deze winkel verkoopt enkel corsair geheugen
ik laat de pc uitbouwen en dan afwachten hoe en wat lukt het niet dan me geld terug
in ieder geval bedankt voor jullie uitleg want dat excuus voor die kast gaat dus niet op

ik sluit deze topic ff af daarom

nogmaals bedankt tot zover

trowens virtuosa bedankt het gaat om de pc van me ma en doe woont ook in terneuzen
echter de onderdelen heb ik bij mij in maastricht gekocht

o ?
waarom vraag je je geld niet terug en haal je bij hactic ff dane geheugen :D
hacktic is net achter mij :p

klik even op vraag opgelost dan is het topic gesloten :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan