hoe kan formulieren koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jo geuens

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
ik heb een hoofdform "Hoofdformulier Toolingbeheer" met een subform" subfrmToolingvoorraadK1" waar een veld locatienaam opstaat nu wil ik deze gegevens overzetten
als ik een record open van dit subformulier "subfrmToolingvoorraadK1"
ik hoop dat deze afbeelding mijn vraag verduidelijkt

koppeling form.jpg

Je vraag is inderdaad niet duidelijk. Ik zie de keuzelijst, maar niks waar je de gekozen waarde naar toe zou kunnen zetten, zo dat überhaupt al nuttig is.

hoi octafish

het is de bedoeling dat de waarde van de locatie (kar 3) van het subform uit het hoofdformulier naar het geopend formulier komt (de nu lege keuzelijst)
zodat op mijn formulier dadelijk alle tooling die zich op deze lijst bevindt zichtbaar is .
ik gebruik dit formulier nu namelijk 10 maal voor de verschillende locatie's en om deze niet 10x te maken telkens met een vaste filter op een andere locatie .
als je begrijpt wat ik bedoel

Laatst bewerkt:
Ik zie Kar 3 niet; wel een tabel (?) met Kar 1 (blauwe balk) en een tabel met Kar 2 (gele balk). Al zijn dat waarschijnlijk formulieren in Gegevensweergave op je hoofdformulier. En ik zie een extra formulier <Tooling omruilen> met daar (dat dan wel) een lege keuzelijst. En dat is dan je Kar 3? Maar dan snap ik nog steeds niet wat je nu wilt; is deze keuzelijst dan gebaseerd op de keuzelijst uit Kar 1 of Kar 2? Of wil je de waarde van Kar 1/2 overnemen in Kar 3? En als het toch altijd dezefde waarde is die uit een ander object komt, waarom dan niet gewoon een tekstveld? Want dan gebruik je dus een keuzelijst met één waarde...

hoi

hoi, dat ik beter een tekstbox kan gebruiken daar heb je gelijk in maar ik had mijn vraag fout weergegeven als ik het formulier tooling omruilen open (dit door op de id van de tooling de klikken in het subform kar 1) is het de bedoeling dat in het formulier ook dadelijk de locatie kar 1 gekozen word die dan alle toolin die zich op die locatie bevind weergeeft.

Deze gegevens staan in een aparte tabel toolingmutatie waar een log is waar de tooling zich bevind en wat ermee gebeurt is in het verleden .
Het subform. is gebazeerd op deze tabel gekoppeld aan de tabel tooling die de gegeven van de tooling weegeeft bovanaan het formulier tooling omruilen .

als mijn bestand nu niet zo groot was had ik het erbij gevoegd dan was het makkelijker voor u om mijn vraag te begrijpen .

Even voor het begrip: in het formulier <Kar 1> is record nr. 74 actief. Je klikt daarop, en de gegevens van dat record worden overgehaald naar formulier <Tooling omruilen>. Dat leidt ik dan af van het veld [ToolingID] dat identiek is, en aan het veld [Toolingnaam] dat ook hetzelfde is. Ik kan niet zien of de rest ook wordt overgenomen ([Wisselartikel]?). Maar als het je wél lukt om [ToolingID] en [Toolingnaam] over te zetten, dan snap ik niet waarom dat met [Kar 3] niet lukt, want dat is dezelfde techniek!

hoi

de gegevens worden niet overgehaald dat zijn de gegevens van de tabel tooling zo krijg ik de info van de tooling te zien met foto .

het veld locatie zit niet in die tabel . alleen in de tabel mutatie .

denk dat het toch wat moeilijk word ga het zo laten .

toch bedankt .

Ik snap het nog steeds niet, en zonder voorbeeldje is het ook niet goed te bekijken voor ons. Het oogt echter bepaald niet als een lastig, en al helemaal niet als een onoplosbaar probleem. Opgeven mag natuurlijk, maar ik denk dat we er snel uit zijn als je een voorbeeldje meestuurt! Alleen een plaatje zegt gewoon veel te weinig...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan