Hoe kan ik afhankelijk van keuze hoofdcategorie waarden subcategorie ophalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gijs2000

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2012
Ik heb een formulier met een hoofdcategorie veld dat bestaat uit een lookup uit het tabel hoofdcategorie met de waarden.Chemie en Pharmacie en voeding.
Afhankelijk van de keuze van de hoofdcategorie dien ik een lijst met waarden te laten zien in het volgende veld op dit formulier namelijk de subcategorie. deze subcategorie waarden worden uit de tabel bijvoorbeeld Chemie of pharmacie en voeding opgehaald.
Voorbeeld:
Pharmacie (hoofdcategorie)
Grondstoffen,costmetica,geneesmiddel (subcategorie uit de tabel Pharmacie) - dit is de lijst met waarden die ik wil zien bij selectie pharmacie.

Chemie (Hoofdcategorie)
Grondstoffen,verf,olie (subcategorie uit de tabel Chemie) - dit is de lijst met waarden die ik wil zien bij selectie Chemie.
dus afhankelijk van de keuze van de hoofdcategorie wil ik een lijst met waarden zien die passen bij de keuze.
wie kan mij verder helpen hoe ik dit moet doen?
query maken?

Op dit forum zijn verschillende topics gewijd aan dit onderwerp; zoek eens op "afhankelijke keuzelijsten" en je komt een aantal voorbeeldbestanden tegen. Er zijn verschillende mogelijkheden om het op te lossen, en die vind je in de voorbeelden. Bestudeer die eens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan