Hoe kan ik alle cellen in een beveilgde tabel in een keer vullen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

roboomens

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2012
Hallo,

Ik krijg onderstaand probleem maar niet opgelost :confused:

Ik heb een word document volledig beveiligd. In het document staan een aantal tabellen met enkele invoervelden die (uiteraard) wel toegankelijk zijn. Echter kun je deze cellen enkel
één voor één vullen vanwege de beveiliging (d.m.v. bewerkingsbeperking). Aangezien het nogal grote tabellen zijn wil ik de cellen in één keer kunnen vullen met een selectie uit een Excelsheet.

Hoe krijg ik dit voor elkaar zonder de beveiliging te verminderen/uit te schakelen?

Niet; je kunt wel een macro maken die ofwel met een lus de cellen vult, ofwel de beveiliging opheft, de selectie ophaalt uit Excel, en als laatste de beveiliging weer aan zet. dat laatste doe ik zelf regelmatig (Beveiliging uit, document instellen en beveiliging weer aan).

Volgens mij gaat dat lastig worden aangezien nogal veel verschillende mensen hetzelfde document moeten gaan gebruiken. Bovendien is de informatie waarmee de cellen gevuld moeten worden niet altijd op dezelfde plek te vinnden (of zelfs uit hetzelfde document afkomstig).

Het komt er op neer dat veschillende mensen handmatig moeten copy/pasten en dan meerdere cellen tegelijkertijd (1 voor 1 is echt niet te doen). Is het handiger om het document dan in excel te zetten? Ik weet dat je daar afzonderlijk cellen kunt blokkeren zodat dit probleem automatisch verdwijnt. Maar hoe behoud ik dan mijn huidige opmaak?

Ps. Wat een leuke avatar trouwens ^^

Als ik je verhaal lees, denk ik dat je inderdaad beter iets anders kunt verzinnen, bijvoorbeeld een Excel document. Dat kun je ook prima opmaken, en vervolgens per cel de opmaak vastleggen. Zodra iemand kiest voor Plakken, raak je ook de opmaak kwijt. Eigenlijk zou je de gebruikers moeten instrueren dat ze <Plakken Speciaal>, <Waarden> moeten gebruiken, dan blijft de opmaak behouden. Of een knop met een macro maken die het plakken regelt (met <Plakken Speciaal>).

Ik ga eens kijken of ik het document kan gaan omzetten naar Excel. Ik heb al verschillende tips in het forum gezien hoe ik dit redelijk eenvoudig kan doen dus we zullen zien wat dat oplevert.

Moet ik de post zelf sluiten of doet een moderator dat?

Laatst bewerkt:
Je mag 'm zelf sluiten :) In de blauwe balk staat daar een knopje voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan