• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik =ALS(JAAR(NU())>2019;12;MAAND(NU())) toevoegen aan voorwaardelijke opmaak?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Berichten
287
In het voorbeeldbestand staan in kolom B de maanden van het jaar 2019. Nu heb ik die maanden (cel B3:B14) een voorwaardelijke opmaak meegegeven =MAAND(B3)>MAAND(NU()), zodat de achtergrond van de maanden die nog gaan komen (november en december) een andere achtergrondkleur krijgen (in dit geval licht grijs). Cel C2 geeft de maand van het jaar aan, op dit moment (het is de maand oktober) is dat 10. De formule in Cel C2 =ALS(JAAR(NU())>2019;12;MAAND(NU())) is zo gemaakt dat C2 12 blijft als het januari 2020 wordt.

Nu wil ik er graag voor zorgen dat de voorwaardelijke opmaak van de maanden straks in 2020 ook niet veranderd als het jan. 2020 wordt. En de achtergrondkleur van alle maanden gewoon wit blijft. Ik neem aan dat ik dan in de formule van de voorwaardelijke opmaak van B3 t/m B14 ook iets moet toevoegen van =ALS(JAAR(NU())>2019;12;MAAND(NU())). Maar ik weet niet goed hoe dat moet. Kan iemand mij helpen?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld maanden.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 28
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan