hoe kan ik bestanden beveiligen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

coby

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2004
Berichten
25
Ik zou graag willen weten hoe ik sommige bestanden kan beveiligen tegen andere gebruikers op de zelfde computer.
Het gaat namelijk om bestanden die met mijn werk te maken hebben en die wil ik beveiligen zodat de kids er niet bij kunnen.

Alvast hartelijke dank.
 
word en excel kun je beveiligen met een password.
Zijn het andere bestanden dan zou je er een zip bestand met wachtwoord van maken.
maar vertel eens om welke bestanden gaat het.
In XP kun je ook meerdere accounts aanmaken en dan mappen gaan verbergen voor de tweede gebruiker.
 
ik dacht dat er software voor bestond
of anders verborgen map maken en in mapopties verborgen mappen niet weergeven
 
Geplaatst door coby
Ik zou graag willen weten hoe ik sommige bestanden kan beveiligen tegen andere gebruikers op de zelfde computer.
Het gaat namelijk om bestanden die met mijn werk te maken hebben en die wil ik beveiligen zodat de kids er niet bij kunnen.

Alvast hartelijke dank.

Windows XP home of Pro?

1. Maak sowieso meerdere gebruikersaccounts aan. Zo kun je later, op welke manier dan ook, rechten toewijzen.

2. Maak jezelf beheerder en de kids gewone gebruiker. Zorg ervoor dat jouw bestanden persoonlijk gemaakt worden door Windows. Zo zal Windows ze automatisch beschermen.

3. Je kunt aparte beveiligingen opgeven en gebruikers uitsluiten van toegang. Dit zou je toe kunnen passen als optie 2 niet werkt/voldoende is/wenselijk is.
 
Als je pc is geformatteerd in NTFS, kan je heel gemakkelijk bepalen wie welke rechten heeft.

Anders kan je op www.download.com eens zoeken naar encrypt, dan vind je een hele lijst van al dan niet gratis software waarmee je mappen en bestanden eenvoudig met een wachtwoord kunt beveiligen.
 
Laatst bewerkt:
bestanden beveiligen

Ik gebruik tot volle tevredenheid het freeware prog MaxCrypt.


groetjes



senior
 
bedankt

Allemaal bedankt voor het meedenken en ik zal de tips die jullie mij hebben gegeven straks uitproberen en uiteraard de afloop op deze topic zetten .

Met vriendelijke groeten.
 
Re: bestanden beveiligen

Geplaatst door senior
Ik gebruik tot volle tevredenheid het freeware prog MaxCrypt.
leuk programma, maar wel enig in zijn specifieke soort precies, ik bedoel dat er veel encryptieprogramma's zijn, maar weinig met een loginfunctie e.d. das wel iets leuk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan