• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik de prijs aan een barcode kopppelen? alle raad is welkom

Status
Niet open voor verdere reacties.

peer112

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2011
Beste mensen,

Voor mijn stage wil ik ín en excel sheet een lijst van barcodes maken.
nu zit ik met het probleem dat ik totaal niet weet hoe ik de prijs aan de barcode moet koppelen. ik heb al een keer geprobeerd om de prijs als barcode code in te voeren maar dan krijg je dus die barcode met de prijs eronder. ik heb een Font moeten dowloanden voor dit zover te krijgen.
ik heb er ook een voorbeeldje bij gedaan zodat jullie een idee krijgen van wat ik bedoel:o

Alvast bedankt,

PeerBekijk bijlage barcodes lijst test moet je ff kijken of je die kan scannen en wat er dan komt te staan.xlsx

Ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoeld. In je voorbeeld bestand staan de benodigde kolommen namelijk barcode en prijs, meer heb je voor jouw vraag niet nodig.

Ik snap eerlijk gezegd niet wat je bedoeld. In je voorbeeld bestand staan de benodigde kolommen namelijk barcode en prijs, meer heb je voor jouw vraag niet nodig.

Nou kijk ik wil weten hoe ik de prijs kan koppelen aan de barcode want als ik hem scan en de EAN code komt tevoorschijn heb ik er eigenlijk nog niet veel aan toch?
het liefste net als aan de kassa , een pak vla van 1.50 dat die prijs er komt te staan ..

Groet

Inderdaad zijn de vragen hierboven van belang. Wat je eigenlijk ziet in supermarkten bijvoorbeeld, is dat een barcode gewoon een code krijgt. Deze code correspondeert met een code in een database (identifier) en aan deze code hangt dan weer verder informatie, als produktnaam, gewicht en dus ook de prijs.

Een barcode scannen is niets meer dan het veredeld invoeren van gegevens. Je hebt wel van die QR barcodes waar meer informatie in kan. Is dat wat je zoekt?

150px-Wikipedia_mobile_en.svg.png

Laat maar even weten wat je precies zoekt.

nou meer een EAN nummer wanht het gaat ook om kabels enzo daar kunnen we niet zo een code op rammen eigenlijk:P
net zo een barcode van een pak vla :P zo iets eigenlijk

Groet

NEAN code komt tevoorschijn heb ik er eigenlijk nog niet veel aan toch?

De EAN code die jij scant moet dan doorgegeven worden aan de kassasoftware, bijvoorbeeld deze:

http://www.gratiskassasoftware.nl/

Voorbeeld: Ik scan barcode getal 12345 (programmeer een enter op de scanner) en dit is in onderstaand geval het produkt peren met als prijs 25 euro (dure perden dan :))

kassa.png

Laatst bewerkt:
Super ik ga het eens proberen,
Idd dure peren. hoop dat ze goede kwaliteit zijn?:P

Is echt hele leuke software met nog vele andere mogelijkheden.

Ik heb het geherinstalleerd en zal eens gaan kijken hartelijk dank voor jullie reacties en hulp!!

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan