Hoe kan ik dit herstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

supetwister

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2009
Berichten
2
Hallo Mensen,
Ik heb een laptop van mijn zoon verkloot wat ik gedaan heb is het volgende bij het opstarten van zijn netbook stond er 2 keer "Windows XP Home Edition in het scherm in Dos achtige tekst waarvan ik er een moest aan klikken om verder te gaan daar was nog niets mis mee .
Maar toen er een kennis van mij zei dat kan je weg halen dmv "systeem" bla bla bla dus heb ik dat weg gehaald en de verandering opgeslagen maar bij het opnieuw opstarten ging het helemaal fout het enige wat er nu gebeurd is de laptop start met een intel logo en de keuze van Del/Enter Setup of F11 key to run boot menu. ik kan dus in de setup komen maar bv de veilige modus kom ik niet in.
Ik werk met een Netbook dus zonder ingebouwde dvd brander dus heb ik in de setup ingegeven opstarten van cd-dvd maar ook dat doet niets.
Wie kan mij een hint geven om de laptop/netbook weer aan de praat te krijgen.
Hieronder zie je wat ik heb weg gehaald (voorbeeld uit een ander topic dus niet van mijn PC)

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn


wie o wie kan mij helpen
ben in het bezit van recovery dvd
 
Hoi,

Ik neem aan, dat er biij die netbook ook een manual zit?
Ongetwijfeld is er ook iets aangegeven over een 'recovery', temeer omdat er geen aparte cd-drive in zit ....
 
Nou ik heb een manuel maar daar heb ik denk ik niets aan want ik heb volgens mij een belangrijke regel verwijdert en wel deze:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn

ik weet het dat is niet slim maar ik had nog een zelfde regel er onderstaan en die moest weg maar ik heb dus nu blijkt beide regels verwijdert waardoor het systeem windows niet meer herkend denk ik .
Maar is dit op een of andere manier te herstellen want een recovery DVD werkt ook niet op dit moment .
De externe brander reageerd ook niet op de instelling in het setup menu
dus wat nu.:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan