hoe kan ik een array een value geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belthazorj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Hoi,

Zou iemand mij kunnen helpen met dit probleem.

Ik moet een applicatie maken waar mee ik een plek aan een persoon kan geven en als die plek bezet is geef die automaat de volgende plek.
bijv :
First Class
1 Bezet door Belthazor
2 Vrij
3 Vrij
4 Vrij
5 Vrij

Economy
6 Vrij
7 Vrij
8 Vrij
9 Vrij
10 Vrij

het moet met One-dimensional array van simple type bool om de nummber vertegenwoordigen.

Allen hulp is welkom,

Alvast bedankt

Moet het per se een array van booleans zijn?
Initialiseer alle waardes in de array naar false. Als je een plaats toewijst verander je de waarde van die plaats naar true.
Om de eerste vrije plaats te vinden begin je aan het begin met een for-lus en ga je steeds naar de volgende plek in de array totdat je false tegenkomt.

Omdat je de plekken ook werkelijk aan een persoon moet toewijzen lijkt een array van strings me logischer.

Laatst bewerkt:
sry maar ben nog beginner hier in als ik het niet goed uitleg.

de moet met One-dimensional array en boolen,
kan ook maken dat bijv als stoel 1 bezet is doet die false en dan reserveert die stoel 2 en dat zet die van true naar false en als nog 1tje wilt reserveren springt die gelijk naar 3 en dan zet die op 3 door een toets te type in een console.

ik hoop dat dit voldoende is anders post ik meer info of probeer ik beter uit teleggen

Je zou ook een variabele bij kunnen houden voor het aantal bezette stoelen. Telkens wanneer je een stoel reserveert doe je dan stoelenArray[aantalBezetteStoelen] = true; aantalBezetteStoelen += 1; Om vervolgens een stoel weer vrij te geven zet je de laatste stoel op false en verlaag je het aantal bezette stoelen.

Laat anders wat code zien en leg aan de hand daarvan uit wat er nou precies niet lukt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan