• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik een macro van 1 bestand naar een ander bestand kopieren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Ik probeer een macro in Excel voor Mac (versie 16.16.5) van één bestand naar een ander bestand te kopieren. Heb er al veel over opgezocht, maar ik snap er geen sikkepit van. Weet iemand waar dat simpel beschreven staat?

Module exporteren

In je ander bestand module importeren.

Gr,

Joske

Als het één macro is, gewoon selecteren en Copy-Paste. Is niet zo heel lastig :)

Dank voor jullie reactie. Ik ben misschien heel erg dom. Maar ik snap er eerlijk gezegd niks van. Ik gebruik Excel voor Mac (versie 16.16.5). Ik heb 2 bestanden. Eentje waar 2 macro's in staan. Die wil ik naar het andere bestand kopieren. Het zijn te grote bestanden om hier te laten zien. Maar hoe moet ik dat doen dat kopieren. Eerst het bestand waar de macro's al in staan? moet ik dan naar de tab "Extra" gaan en daarin "Macro" kiezen? En dan "Macro's"? Of "Visual Basic Editor". Waar kan ik copy paste doen? Joske zegt: "in je andere bestand module importeren..." Maar hoe kom ik op de plek waar ik een module kan importeren?

Laatst bewerkt:
Visual Basic editor. Dan in de project verkenner de module opzoeken waar je macros in staan en die module slepen naar de boomstruktuur van het andere bestand. Maar de VBA Editor op Mac Excel werkt niet erg lekker, dus ik wens je sterkte :-)

Dank jkpieterse. Maar er is iets wat ik helemaal niet begrijp. Ik heb bestand A en daar zitten de 2 macro's in die ik wil gaan kopieren. Via "Extra" en "Macro" kan ik naar de Visual Basic Editor. Daar kan ik ook de 2 macro's vinden die ik wil kopieren. Dan heb ik bestand B. Dat is het bestand waar ik de 2 macro's naar toe wil kopieren. Als ik alleen bestand B open heb staan, vind ik onder "Extra" -> "Macro" -> "Visual Basic Editor" geen macro. En dat lijkt me ook logisch, want daar moeten de macro's nog naar toe gekopieerd worden. Maar als ik bestand A en B beide open heb, vind ik ook in bestand B via "Extra" -> "Macro" en "Visual Basic Editor" de beide macro's die ik naar B wil kopieren. Blijkbaar zitten die dan in een soort werkgeheugen van Excel? Maar ik weet dus niet hoe ik de macro's kan kopieren naar een bestand dat aangeeft dat ze er al in staan....... En sluit ik bestand A dan bevat bestand B geen macro's meer. ...... Hoe moet ik dat nu oplossen? Of is er iets wat ik helemaal verkeerd snap??

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan