Hoe kan ik een map super goed verbergen in Windows?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijger81

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Berichten
397
Ik wil op ons Netwerk een gedeelde map in Windows7 super goed verbergen.
Wij hebben een ruimte met 10 pc's met 1 netwerk schijf (H). Nu wil ik een map op deze schijf heel goed verbergen of beveiligen. Ik kan dat want heb meer rechten tot de H schijf
dan de andere pc's.

Dus niet alleen simpel bij de map opties Verborgen bestanden weergeven aanvinken. Moet gewoon heel lastig worden gemaakt voor andere
mensen op het netwerk om de map te kunnen zien. En het liefst niet met een account aanmaken enzo en dan de rechten wijzigen.
Beveiligen met wachtwoord kan, ik heb het met Zip7 geprobeerd en dan een wachtwoord toegepast. Alleen dan wordt de map ingepakt en dan kan ik niets
launchen wat in die map staat. Ik (beheerder) gebruik de map namelijk om scripts te launchen op de overige pc's. Dat kan ik met een programma dat op mijn pc geinstalleerd is.

Wie kan mij helpen??

Groeten
 
Zie hier, de personen hebben absoluut geen toegang als je alles in de afbeelding op jouw account zet en niemand anders:
delen.jpg
 
Het gaat dan inderdaad om toegang, niet om 'verbergen'. Je kunt een share onzichtbaar maken door een $ aan de naam toe te voegen, maar dat is eigenlijk ook al flink achterhaald. Overigens heeft 'een pc' geen meer toegang dan 'een andere pc', maar een gebruiker.

Als je deze kennis niet hebt is het overigens wel eng dat jij de beheerder bent.... maar dat even terzijde.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan