• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik een range doorlopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
En hoe zet ik die administratie dan op? Wat moet ik hiervoor allemaal doen?

Dan wordt het allemaal wel een stuk lastiger. Ik denk dat je beter kan uitleggen wat precies de bedoeling is. Dat is we wellicht een eenvoudiger oplossing.

Als ik me niet vergis.... In een Table object is het toch mogelijk om een kolomheader aan te roepen op de naam ipv het kolomnummer?

Zou kunnen. Dat heb ik niet eerder gebruikt. Heb je een voorbeeldje?

Zoiets?
Code:
 Worksheets("Sheet1").ListObjects("Table1").ListColumns("[naam van het veld]").DataBodyRange

Beste Ginder,

Als dit zou werken, zou het mooi zijn! Ik ga verder zoeken in deze richting.

@edmoor
Het is de bedoeling dat de vbacode blijft werken als je binnen 6 maand een kolom zou toevoegen of verwijderen... Meer is het niet... Het gaat niet voor 1 excel-bestand dat ik een oplossing zoek, maar eigenlijk voor 10-tallen excel-bestanden waar we gebruik maken van tabellen. En deze week werd gevraagd om een extra kolom toe te voegen aan het voorbeeldje dat ik toegestuurd heb en tja ik was op 1 plaats vergeten om een aanpassing te doen en alles liep in de soep... en dit zou ik willen vermijden in de toekomst.

Begrijp ik. Bij deze een voorbeeldje van het benaderen van een kolom in een tabel op naam:
Code:
Sub Tabel()
    Dim Regel As Range
    Dim Kolom As String

With Sheets("samenvatting")
        Kolom = "Datum"
        For Each Regel In .[Tabel_Query_van_ged_1].Rows
            Debug.Print Regel.Columns(Regel.ListObject.ListColumns(Kolom).Index).Value
        Next Regel
    End With
End Sub

Hallo Edmoor,

bedankt voor het voorbeeldje... Ik ga de nodige bestanden op deze manier aanpassen!

Allen bedankt voor jullie reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan