Hoe kan ik een scroll-balk wegdoen in mijn HTML script?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frederick151

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2012
Hallo allemaal!,

Ik zit met een probleem, ik heb een eigen berichtenbalk gemaakt alleen nu komt er een scroll balk :(. Weten jullie misschien hoe ik dat weg kan doen? Ik zou jullie heel dankbaar zijn en als je wil maak ik ook dan een berichtenbalk zonder reclame voor jullie! ;) Hieronder zie je een foto met wat ik bedoel:

helpmij_forum.GIF

Of kijk op JJFM.tk!

Laatst bewerkt:
Post even de code dan , Of er moet iets staan met -Allowsrcollbar=1 die moet je op =0 zetten dan mag je neit scrolllen

In je css zet je bij het betreffende element

Code:
#element {
overflow-x: hidden;
}

Hoi Frederick151,
Ik heb maar eens op je site gekeken. ;)
Aan welke combinatie van elementen, width's, margin's en padding's het precies ligt, heb ik niet uitgezocht; maar:

• Als je uit de <div> met de blauwe background alles weglaat behalve de blauwe kleur,
    en ook de scrolling weghaalt uit de <marquee>, dan ben je er.

Dwz:
HTML:
...
<div style="background-color: #2E9AFE; width:950px; length:10px; SCROLLING=NO">
<p><marquee direction="left" width="900" scrolling="no">
...
moet worden:
HTML:
...
<div style="background-color: #2E9AFE">
<p><marquee direction="left" width="900">
...

Met vriendelijke groet,
CSShunter
Bij géén opgegeven breedte voor een <div> neemt deze meestal (dwz als er geen float of speciale position is) automatisch de breedte aan van het element waar de <div> in zit: dan hoef je er niets aan te doen en gaat het vanzelf goed.

Een eigenschap length="..." bestaat niet in css, en bestond en bestaat evenmin in html (ook niet als deprecated=achterhaalde code); zie het lijstje html-attributen.

De eigenschap scrolling="..." is geen css-style eigenschap maar een html-eigenschap, en kan alleen toegepast worden op het element <frame> of <iframe>, niet op iets anders.

Om een scrollbar met css te verhinderen, kan je inderdaad de overflow-eigenschap gebruiken; maar dat blijkt hier niet nodig als de html goed is.

Hoi Frederick151,
Ik heb maar eens op je site gekeken. ;)
Aan welke combinatie van elementen, width's, margin's en padding's het precies ligt, heb ik niet uitgezocht; maar:

• Als je uit de <div> met de blauwe background alles weglaat behalve de blauwe kleur,
    en ook de scrolling weghaalt uit de <marquee>, dan ben je er.

Dwz:
HTML:
...
<div style="background-color: #2E9AFE; width:950px; length:10px; SCROLLING=NO">
<p><marquee direction="left" width="900" scrolling="no">
...
moet worden:
HTML:
...
<div style="background-color: #2E9AFE">
<p><marquee direction="left" width="900">
...

Met vriendelijke groet,
CSShunter
Bij géén opgegeven breedte voor een <div> neemt deze meestal (dwz als er geen float of speciale position is) automatisch de breedte aan van het element waar de <div> in zit: dan hoef je er niets aan te doen en gaat het vanzelf goed.

Een eigenschap length="..." bestaat niet in css, en bestond en bestaat evenmin in html (ook niet als deprecated=achterhaalde code); zie het lijstje html-attributen.

De eigenschap scrolling="..." is geen css-style eigenschap maar een html-eigenschap, en kan alleen toegepast worden op het element <frame> of <iframe>, niet op iets anders.

Om een scrollbar met css te verhinderen, kan je inderdaad de overflow-eigenschap gebruiken; maar dat blijkt hier niet nodig als de html goed is.

Hee, bedankt! Ga het proberen. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan